• Seriös81

    Min fru döljer telefonen

    Min fru och jag har varit gifta i 10 år och har flera barn. För ett tag sedan träffade hon en ny kollega på sitt jobb inget konstigt där. Hon pratade om att det han påminner mycket om mig och att de "klickar så bra". Kul tänkte jag och sa det även till henne. Hon pratade en hel del om honom och heller inte här något konstigt. De började sedan ha kontakt på Snapchat (inget jag kände till). Min fru sitter normalt mycket med telefonen och skriver med folk via Instagram,fb,messenger m.m. snap har Hon alltid sagt att hon typ aldrig använder mer än när en väninna till henne skriver ibland. Dock märkte jag plötsligt att denna app började skicka notiser näst intill dygnet runt och varje gång blev hon som ett barn på julafton och hon började gömma telefonen. När hon öppnat en chatt såg jag hur hon snabbt tryckte ner den för att jag inte skulle se vad som skrevs om jag kom i närheten. Jag går inte och kollar hennes telefon även om jag ibland skulle vilja men det känns ovärdigt och kommer inte göra det. Snapchat tog helt plötsligt upp en mycket stor del av hennes vakna tid. Hon låg under täcket och skrev ibland men nekade till det. Jag kunde sitta och prata med henne om något men när det plinga i telefonen tog hon genast upp den och sen glömde hon bort mig. Hon hörde inget av vad jag sa samtidigt som hon vinklade bort telefonen och började le. När jag tyckte att det blev jobbigt och sa att jag tyckte det när hon blev som hemlighetsfull svarade hon mig att de skrev inget konstigt eller hemligt men att jag misstolkar allt och därför gömde telefonen. Hon fortsätte även om hon visste att det sårade mig. Sen pratar jag med henne igen om det och då svarar hon mig att hon kan inte styra vad andra skriver till henne. Till saken hör att många av väldigt många av meddelanden som jag såg en skymt av innehöll både en massa ? och ????. Jag har nu fått höra att jag är känslig och att jag överdriver allt. När jag sedan ställde henne mot väggen och frågade om hon tyckte att det skulle vara okey för henne om jag skrev samma typ av meddelanden med en annan tjej. Hennes svar var Nej det tycker jag inte. Nu senast kom det fram att de skriver om sexuella fantasier och erfarenheter men hon säger att det är mest han som skriver och hon lyssnar. Men hon ställer tydligen en massa frågor om hans sexuella erfarenheter. Hon har ju vid ett flertal tillfällen suttit och pratar i telefon med honom flera timmar men de pratar inte om något mer än jobb typ. Vilket som är sant och vad som skall hända härnäst har jag ingen aning om men jag har en väldigt obehaglig magkänsla. Hon är ju uppenbarligen kapabel att ljuga mig rätt upp i ansiktet. Har svårt att veta hur jag ska hantera detta. Kan någon här ge mig råd eller dela egna upplevelser.

  • Svar på tråden Min fru döljer telefonen
  • Anonym (Anonym)

    Fy fan så dåligt... Jag skulle inte vara ok med det. Det är inte fysisk otrohet men inte ok ändå! Hon får bryta kontakten helt med honom, hon kan vara ärlig och säga att det skadar hennes relation att hon sexchattar med en kollega. Sedan skulle jag rekommendera familjeterapi där ni diskuterar det här med tillit och ärlighet, för att förebygga att det skulle hända fler gånger. Jag fattar inte hur hon ens kunde göra en sån sak!

  • Anonym (Mamma 42)

    Hon låter ju uppenbarligen förtjust i denna kollega tyvärr. Skriva om sexuella fantasier och mycket skrivande på fritiden där har ju gränsen gått för vad som är ok i ett förhållande tycker jag.

    Jag tycker du ska sätta ner foten ordentligt och kräva att hon slutar med detta, självklart!!!

    Sedan att de jobbar tillsammans gör ju inte saken lättare tyvärr...

    Men hon har ju ingen respekt för dig när hon gör såhär, jag skulle ställt ultimatum att endera så slutar hon eller skilja sig..

  • Seriös81

    Jag vet ju faktiskt inte alls vad de sitter och skriver om. Hon säger ju att det är helt oskyldigt. Jag vet absolut inget om hennes erfarenheter i tidigare förhållanden eftersom hon inte vill prata med mig om det pga. att hon säger att hon mår dåligt av det. Så hon träffar en kille som efter några dagar vet mer om min frus tidigare erfarenheter än jag vet efter tio år med henne. Jag vet ju inte om det är direkt sexchatt de pysslar med. Hon säger ju även att det är mest han som skriver och att hon inte är intresserad av det. Jag får bara inte ihop det. Jag ska tillägga att jag lätt blir misstänksam eftersom alla mina tidigare partners har varit otrogna mot mig och därför tagit slut. Min fru säger att hon vill bli gammal med mig och absolut inte vill att jag ska lämna henne. Hon förstår att jag blev sårad men som hon säger "Det bara hände och jag vet inte varför jag skrev så" Hon skröt ju med hur många hon haft innan mig till denna killen med.

  • Godisbuske

    Man sätter henne på plats och säger att detta upphör nu, annars går vi skilda vägar. Det gjorde jag.  Det fortsatte i smyg och jag tog skilsmässa och drog. Barnen vv. 

    Hon bönade och bad i nästan två år efter det. Som en man, är det viktigt att sätta gränser och att sätta henne på plats då och då.

    No time for bullshit.

  • Anonym (Anonym)

    Om det är så oskyldigt ska hon kunna visa upp sin telefon för dig!! Att sitta och vara intresserad av någon annans sexfantasier eller upplevelser är kanske inte sexchat som så, så länge hon inte skriver om sina tankar tillbaka, men det är långt från normalt för vad hon än påstår signalerar det starkt ett sexuellt intresse för den där killen. För min del hade det faktiskt varit en skilsmässa som enda utväg, jag accepterar inte att man går utanför skaklarna på det där sättet, även om man inte gjort nåt fysiskt. Dessutom jobbar de ihop! Aldrig.

  • Seriös81

    Jag vet ju inte hur mycket de skrivit om fantasier eller om det är erfarenheter. De jobbar inte tillsammans längre och nu har det lugnat ner sig. Tror inte de skriver så mycket längre men problemet är hur jag ska gå vidare. Tror mest att det är lögnerna om det som gör mest ont. Hon började ju också porrsurfa en hel del efter att hon börjat prata med honom och blev ju rätt vild i vårt sexliv så uppenbarligen så har det ju påverkat henne väldigt mycket till skillnad vad hon själv medger

  • Seriös81

    Sen finns det ju tyvärr inget hon kan visa upp i sin telefon eftersom alla chattar i snapchatt försvinner när man läst dem. Saken är ju att när jag frågade henne i början sa hon ju flera gånger att hon aldrig skulle prata sex med någon annan person men nu erkänner det.

  • Anonym (Out of bounds)

    Hon blev kåtkär i kollegan och har levt ut det i ert sexliv samt genom att prata intensivt med honom, men ändå hade hon nog en gräns låter det som. Om man bestämmer sig att vara kvar i sin relation så går sånt över med tiden men när det pågår är det som en drog, en kemisk förälskelse helt enkelt.

    Sen är det klart inget roligt för dig och du har all rätt att vara lessen och förbannad över att hon döljer saker. Men jag tror helt enkelt att det är ganska vanligt i långa relationer att en förälskelse händer, om man inte är död från midjan och neråt.

    Hur vet jag det? Jo för att jag är på samma ställe själv (och det är tredje gången på min långa relation) men jag tror att det börjar gå över nu.
    Jag har knappt rört vid mannen ifråga (mer än klapp på axeln) och inte tagit upp något sexuellt i samtal men jag har varit besatt i min fantasi under flera månader och jag har känt en spänning när vi är i samma rum.

    Det kommer inte att bli något mer för jag väljer att låta hjärnan styra.

    Så du kan antingen vara arg för att din kvinna fungerar som naturen säger till oss, eller glad för att hon verkar komma över sin kraftiga förälskelse och vill stanna med dig. En del kan inte göra det utan byter partner så fort detta händer genom hela sitt liv.

    Men du ska ju utgå från dig själv- är detta din bästa partner, är er relation tillräckligt bra för att hålla livet ut, kan du lita på henne så att du mår bra efter detta? Annars får du klart ta de beslut som du anser skulle göra dig lyckligare.

  • Anonym (secret crush)
    Anonym (Out of bounds) skrev 2020-11-01 10:52:31 följande:

    Hon blev kåtkär i kollegan och har levt ut det i ert sexliv samt genom att prata intensivt med honom, men ändå hade hon nog en gräns låter det som. Om man bestämmer sig att vara kvar i sin relation så går sånt över med tiden men när det pågår är det som en drog, en kemisk förälskelse helt enkelt.

    Sen är det klart inget roligt för dig och du har all rätt att vara lessen och förbannad över att hon döljer saker. Men jag tror helt enkelt att det är ganska vanligt i långa relationer att en förälskelse händer, om man inte är död från midjan och neråt.

    Hur vet jag det? Jo för att jag är på samma ställe själv (och det är tredje gången på min långa relation) men jag tror att det börjar gå över nu.
    Jag har knappt rört vid mannen ifråga (mer än klapp på axeln) och inte tagit upp något sexuellt i samtal men jag har varit besatt i min fantasi under flera månader och jag har känt en spänning när vi är i samma rum.

    Det kommer inte att bli något mer för jag väljer att låta hjärnan styra.

    Så du kan antingen vara arg för att din kvinna fungerar som naturen säger till oss, eller glad för att hon verkar komma över sin kraftiga förälskelse och vill stanna med dig. En del kan inte göra det utan byter partner så fort detta händer genom hela sitt liv.

    Men du ska ju utgå från dig själv- är detta din bästa partner, är er relation tillräckligt bra för att hålla livet ut, kan du lita på henne så att du mår bra efter detta? Annars får du klart ta de beslut som du anser skulle göra dig lyckligare.


    Mycket bra formulerat. Jag har också haft det så i faktiskt alla mina relationer och det har definitivt varit förälskelser även om jag inte velat eller valt att ha sex med dessa. Som du skrev så är det en kemisk process som satts igång som är näst intill omöjlig att styra utan konsekvenser. Om hon avslutar med denna man så kommer hon att lida av detta ett bra tag  som en separation, och det kan vara svårt att vara på samma jobb som kollegan.

    Förstår din oro och frustration TS. Det är ingen kul situation att vara i men jag tror tyvärr de är ganska oundvikliga, iallafall för vissa personlighetstyper. Men har man en stabil relation och är säkra på varann så kommer man klara det och kan kanske t o m bjuda på det medans det varar. Jag tycker dock att ni ska försöka prata om det, att du ska berätta för din fru vad du tror det är som pågår och förhoppningsvis kan hon vara ärlig. Jag tycker också att du ska ställa krav att det inte är okej med det sexuella textandet och att du vill att hon ska respektera er kärlek och dig som person. Be henne tänka sig in i en omvänd situation. Men definitivt är det en crush i form av förälskelse som pågår med så tät kontakt och sådana glädjepåslag.


  • Anonym (Maskrosen)

    Hade tappat lusten direkt till min partner om han skrev till en annan kvinna om sexuella erfarenheter.

    Tycker inte det är ok, men alla har ju sin gräns. Du verkar lite osäker på vad som är konkret gräns här i det din sambo gör.

Svar på tråden Min fru döljer telefonen