• Anonym (X)

    Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?

    Kollat lite på Flashback och deras sida om psykofarmka vid psykisk ohälsa.

    Seriöst, vad är det för människor som hänger där??

    Startade även en tråd ang en fråga jag hade om en medicin..

    Får känslan av att det hänger mkt ?konstigt? folk där inne... eller är jag helt ute och cyklar??

    Kommer hädanefter inte gå in och läsa där mer.

    Vad är er erfarenhet?

  • Svar på tråden Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?
  • Anonym (Hmm)

    Precis som på Familjeliv finns väl allt från konstiga och oseriösa, till seriösa och engagerade. Mest alldeles vanliga människor (olika precis som folk är) helt enkelt.

    Beror väl kanske också på vilka underforum du hänger på. På de jag läst är det framför allt vad jag uppfattar som kunniga (i olika grad) och intresserade. Eftersom medlemmarna finns i hela landet finns ofta nån som vet nåt om t.ex. brottsfall lokalt. Ofta en seriös och faktabaserad ton, även om det såklart finns troll som bara ska provocera precis som i resten av samhället.

  • Anonym (X)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-11-01 17:08:36 följande:

    Precis som på Familjeliv finns väl allt från konstiga och oseriösa, till seriösa och engagerade. Mest alldeles vanliga människor (olika precis som folk är) helt enkelt.

    Beror väl kanske också på vilka underforum du hänger på. På de jag läst är det framför allt vad jag uppfattar som kunniga (i olika grad) och intresserade. Eftersom medlemmarna finns i hela landet finns ofta nån som vet nåt om t.ex. brottsfall lokalt. Ofta en seriös och faktabaserad ton, även om det såklart finns troll som bara ska provocera precis som i resten av samhället.


    Hm...kanske lite speciellt just i forum om psykofarmaka... läste nån tråd om att det hängde mkt missbrukare osv där... kan bara därför jag reagera.
  • Egon den stora

    Jag läser både där och på familjeliv. Skulle vilja påstå att det är ganska jämt med störda individer på båda ställena. Dock så går ju allt ligga kvar på flashback

  • Anonym (X)
    Drottningen1970 skrev 2020-11-01 18:58:38 följande:

    Jag brukar hänga där ibland. Oftast när jag av nyfikenhet vill veta vem som är misstänkt för nåt brott.


    Jo det kan vara intressant... men jag syftade mest på tråden ang psykofarmaka...
  • Anonym (Brainstorm)

    Ha ha. Man måste gå in på Flashback med öppet sinne! Jag skulle tro att ålderskategorin ligger på 20-30 år till 80%. Bli inte förfärad eller rädd. Lyssna på vad de säger istället. Vilka är det som skriver på Flashback? Jo, det är generationen som kommer torka din röv på ålderdomshemmet! Kommunikation är A och O i alla sammanhang.

  • Anonym (Kim)

    Samma individer. Har hängt längre på Flashback än FL. Hänger i krim- och skvallertrådarna där.

    Här verkar det vara mest samma personer med totalt rigida åsikter som trashar alla trådar som skulle kunna ha en vettig diskussion även om ämnet ex vis är omoraliskt. Svart eller vitt. Inga gråzoner. Känns på något vis mer rakryggat på Fb. Visst trolltrådar finns på Boda ställena. Man skulle kunna tro att Fl skulle handla om att bli gravid, graviditet, förlossning, spädistid och sedan andra familjefrågor. Nä då! I land är det kul. Sen tar man paus.

  • Anonym (A)

    Flashback har inte det bästa ryktet och det finns mycket där som inte skulle vara ok på vanliga forum. Många använder det enbart för att läsa om brottsfall och då funkar det men vill jag ha råd så skulle jag aldrig vända mig dit. Hellre hit och då är det mycket skräp här med.

  • LasseBD

    Just det underforumet vet jag inget om men jag tycker generellt att fb är ett fantastiskt forum om man bara lär sig läsa de skribenter som har något att tillföra, vilket många där har. Men som sagt man måste sålla bort puckona.

    Sen tycker jag modereringen är bra. Inget off-topic så långt ögat når!

  • Anonym (Naughty40)

    Skulle aldrig be om råd på flashback! Tycker när man läser trådar där så är många väldigt elaka och hårda i sina svar samt väldigt osympatiska. Sen är det roligt att gå in där och läsa, men det är en helt annan sak.

    Håller med om att där verkar hänga väldigt mycket konstigt folk och jag får också uppfattningen att det är många missbrukare.

Svar på tråden Seriöst, vad är det för människor som hänger på Flashback?