• EmiliaSol

    v 5+5 inte så mycket symptom

    Hejsan! Ett par veckor innan vår fertilitetsutredning skulle starta plussade vi. Är nu i vecka 5+5 enligt NC. Hade ägglossning 66/10 (testade med både clearblue advanced ägglossningstest samt tempade) och plussade svagt eftermiddagen 16/10 (på bim). Plusset har sedan dess blivit starkare. Har även testat med clearblue med veckoindikator och den har också ökat i antal veckor som beräknat. Jag är orolig av mig och har varit extremt orolig sedan jag fick veta att jag var gravid. Det blir inte bättre av att jag inte har så mycket symptom ännu. Har haft lite molvärk efter bim och en vecka efter, men inget nu senaste veckan. Brösten har blivit ömma och har lite synliga ådror (det ena mer än det andra). Men förutom det har jag inga direkt symtom. Mår inte illa. Är inte heller tröttare än vanligt, har snarare svårare att sova och vaknar flera ggr/natt vilket jag tror är pga oro. Jag har bokat ett VUL i vecka 7+1 men blir nojig för om det kanske är för tidigt och att de ska säga att jag får återkomma om en vecka pga att de inte kan se något. Är ju också orolig för att det inte ska finnas något att se och att det är därför som jag inte har så mycket symptom. 

    Ni som mått ungefär som jag har gjort hitills med liknande symptom eller brist därav, hur gick det för er? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-01 19:18
    äl 6/10 såklart :)

  • Svar på tråden v 5+5 inte så mycket symptom
  • Pimpinellan

    Jag har haft få symptom så tidigt. Före v.7 endast lite molvärk och lite trött. Så det i sig är inget konstigt eller onormalt. GladV.8 är inte för tidigt för VUL. Tvärtom ganska lagom för då ska hjärtat synas.

  • ejea

    Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig?

    Jag är i vecka 5+1 idag och hade ömma bröst fram till för någon dag sedan. Liiite motvärk då och då. Är såklart orolig, ska på vul på torsdag 19/11.

    Har allt gått bra för dig?

  • Keabro

    Jag hade inga symptom alls innan vecka 7 och mådde hur bra som helst.. Men v 7 slog illamåendet till och jag kräktes varje dag tills barnet var ute... Haha.. Fruktansvärt. Men så värt det. Det föddes ett friskt barn v. 42 :)

    Så som svar på din fråga. Jag kände ingenting v. 5+5 men allt gick bra.

  • Anonym (Jenny)
    ejea skrev 2020-11-14 10:14:30 följande:

    Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig?

    Jag är i vecka 5+1 idag och hade ömma bröst fram till för någon dag sedan. Liiite motvärk då och då. Är såklart orolig, ska på vul på torsdag 19/11.

    Har allt gått bra för dig?


    Hur gick det för dig idag? :)
  • Anonym (Jenny)
    ejea skrev 2020-11-14 10:14:30 följande:

    Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig?

    Jag är i vecka 5+1 idag och hade ömma bröst fram till för någon dag sedan. Liiite motvärk då och då. Är såklart orolig, ska på vul på torsdag 19/11.

    Har allt gått bra för dig?


    Hur gick det för dig idag? :)
Svar på tråden v 5+5 inte så mycket symptom