• Mami2017

    Hinnsvepning omföderska vecka 38+

    Hej! Väntar mitt andra barn och gjorde en hinnsvepning på förlossningen igår (vecka 38+4) och har haft ?mensvärk? i magen och ryggen sedan dess. På förlossningen igår konstaterade läkaren att jag är öppen 3 cm och att tappen är utplånad (var även mjuk som smör så skulle tydligen inte få någon blödning efter svepningen).

    Är det någon som gjort en hinnsvepning innan bf och hur gick det isåfall? Hur många svepningsr behövdes innan förlossningen startade?

  • Svar på tråden Hinnsvepning omföderska vecka 38+
  • Anonym (Gick över tiden..)

    Jag gjorde iaf 2 efter bf, men inget hände, mer än liter extra sammandragningar. Föddes bf + 12.

  • Anonym (Gick över tiden..)

    Sorry missade att det stod innan bf...

  • Mami2017
    Anonym (Gick över tiden..) skrev 2020-11-01 22:19:27 följande:

    Jag gjorde iaf 2 efter bf, men inget hände, mer än liter extra sammandragningar. Föddes bf + 12.


    Åh vad trist! Hur många dagar var det mellan svepningarna? Läkaren rekommenderade en igångsättning egentligen då man tydligen kan få pinvärkar av hinnsvepningen
  • Mami2017
    Anonym (Gick över tiden..) skrev 2020-11-01 22:20:39 följande:

    Sorry missade att det stod innan bf...


    Ingen fara! Är egentligen nyfiken på hur det gått oavsett om det varit före/efter bf
  • Anonym (Gick över tiden..)

    Första barnet bf+5 och ingen hinnsvepning då.Detta va barn nr 2 och har för mig att vi testade första gången Bf+5 och att jag sen va tillbaka efter 4 dagar. Men det blev mest lite mensvärk av det, även om bm tyckte jag va mogen. Hade igångsättningen planerad bf+14, men det blev aldrig aktuellt.

Svar på tråden Hinnsvepning omföderska vecka 38+