• Freeja

    Graviditetssymptom men negativt graviditetstest

    Jag behöver er hjälp!!

    Jag och min sambo försöker bli gravida och vi har två tidiga missfall bakom oss där de båda varit kring v.6.

    Nu är det så att jag efter mitt senaste missfall inte blivit av med mitt graviditetssymptom (illamående) utan jag har snarare fått fler symptom. Hade jag inte testat negativt via urintest hade jag varit säker på att jag är gravid då dessa symptom är helt nya för mig. Har testat mig minst två gånger i veckan i flera veckors tid.

    Symptom jag har:

    -Illamående

    -Bröst (sticker i brösten, samt styva bröstvårtor konstant)

    -Blödning (förändrat blödningsmönster med sparsamt vattniga och blodiga flytningar, dvs. ingen mens på två månader)

    -Ont i magen (ont/mensvärk i nedre delen av magen i flera veckor. Ilningar I nedre delen av magen)

    -Drar I ljumskarna

    -Ont i nedre delen av ryggen

    -Kissar mycket oftare än förut.

    -Konstant svullen mage (ser gravid ut och kan inte ha några av mina jeans)

    -Sjukt trött

    Som ni kan läsa så har jag nästan lite överdrivet många graviditetssymptom. Jag har varit i kontakt med vårdcentralen och kan utesluta magsår, urinvägsinfektion, cysta i äggstock osv. Men nu är idéerna slut...

    Har någon varit med om samma sak som mig? Dvs. ni har flertalet graviditetssymptom, känner er gravida men graviditetstest visar negativt. Hur slutade er historia, vad berodde det på?

  • Svar på tråden Graviditetssymptom men negativt graviditetstest
  • Anonym (Anonym)

    Hur länge sedan fick du senaste missfallet? Det vore ju väldigt konstigt om du å ena sidan har så höga hormonhalter att du har symptom, men ändå så låga att det inte ens ger utslag på test. Du har använt morgonurin antar jag för att vara riktigt säker?

  • Matrix123

    Beklagar missfallet.

    Har man så många symtom på graviditet så bör det som ovan också skriver synas på ett test. Jag hade själv symtom alla månader mellan äl och bim då vi försökte, enda gången jag inte hade klassiska symtom var då jag plussade, enda symtomet var att mina spottings aldrig kom innan bim.

    Du kanske kan kontakta barnmorska ifall det är ditt tidigare missfall som ställer till mer problem än?

  • Freeja

    Ja precis! Som att kroppen tror att jag är gravid fast jag inte är det... Ja jag har testat med morgonurin.

    Jag hade missfallet i början på september. Kanske det är kroppen som är i obalans men då tycker jag inte att jag ska få fler symptom. Sjukt frustrerande.

  • Freeja

    Jag har tagit några fler prover och väntar på svar från läkaren. När jag fått svaren ska jag kontakta barnmorskan igen. Hoppas fortfarande på att de ska hitta någon enkel lösning!

    Tänker att jag inte kan vara den enda som varit med om detta...

Svar på tråden Graviditetssymptom men negativt graviditetstest