• Anonym (Kåta Maja)

Det här med sexual tension

Den här tråden är till för att diskutera sexuell spänning, alltså det som uppstår när två personer känner sig fysiskt attraherade av varandra men inte har möjlighet att fullfölja med exempelvis sex. Jag är kvinna och singel.

Brukar ni medvetet göra saker för att bygga upp sexuell spänning, eller bara blir det automatiskt?

Jag gillar att retas på olika sätt, lätt fysisk beröring kan vara så hett med rätt person. Skulle gärna ta emot tips på trevliga gester eller dyl. som en man skulle kunna uppskatta.

Jag tycker att sexuell spänning är ett måste för att bli tillräckligt kåt för ett samlag. Jag njuter av att känna minsta lilla sexuella spänning med någon. Sedan är det ju väldigt viktigt att läsa av den andra personen väl, så att man inte gör den obekväm eller går över någon gräns.

Vad gör er tokiga? Jag tänder själv på humor och lite retsam fysisk beröring, eller som om det vore i misstag. Jag vill bli lite överraskad.

• Svar på tråden Det här med sexual tension
  • redstripe

Personligen har jag svårt att sätta ord på det. Men fysisk kontakt. En blick. Retas lite. Massage är ett annat sätt att få utforska. Allt som egentigen kan ge anledning till beröring. Ibland kan det till och med vara mer eggande med uteblivandet av förväntad beröring. Vara så nära så man känner varandras puls,ett andetag. Med andra ord, känna mer.

• Anonym (Kåta Maja)
    redstripe skrev 2020-11-02 08:20:16 följande:

Personligen har jag svårt att sätta ord på det. Men fysisk kontakt. En blick. Retas lite. Massage är ett annat sätt att få utforska. Allt som egentigen kan ge anledning till beröring. Ibland kan det till och med vara mer eggande med uteblivandet av förväntad beröring. Vara så nära så man känner varandras puls,ett andetag. Med andra ord, känna mer.

Ja exakt, det ska helst inte vara konkret & avsiktlig beröring, snarare tycker jag att mer subtil fysisk kontakt som att bara stå nära varandra så att man känner värmen av den andra personen är ännu bättre.

Ju långsammare det går framåt desto mer eggande, någon som går rakt på utan att spänningen finns där är bara mer avtändade. Ju mer man försöker hålla tillbaka desto kåtare blir man.
  • redstripe
    Anonym (Kåta Maja) skrev 2020-11-02 09:03:08 följande:

Ja exakt, det ska helst inte vara konkret & avsiktlig beröring, snarare tycker jag att mer subtil fysisk kontakt som att bara stå nära varandra så att man känner värmen av den andra personen är ännu bättre.

Ju långsammare det går framåt desto mer eggande, någon som går rakt på utan att spänningen finns där är bara mer avtändade. Ju mer man försöker hålla tillbaka desto kåtare blir man.

Där satta slog du hammaren på spiken. Desto mer man håller emot, desto hetare. Känns som att jag är född i fel världs där allt ska vara pang på.
  • Anonym (Johanna)

Jag gillar när det inte är uttalat uppenbart att man vill ha varandra utan att det ändå dryper av attraktion och kåthet i luften. När det blir det där subtila när man försöker tala om med kroppsspråk vad man vill men inte är helt säker på att det tolkas rätt. Man går som katten kring het gröt liksom.

• Anonym (Kåta Maja)
    Anonym (Johanna) skrev 2020-11-02 09:11:47 följande:

Jag gillar när det inte är uttalat uppenbart att man vill ha varandra utan att det ändå dryper av attraktion och kåthet i luften. När det blir det där subtila när man försöker tala om med kroppsspråk vad man vill men inte är helt säker på att det tolkas rätt. Man går som katten kring het gröt liksom.

Just så! Blir kåt bara jag tänker på detObestämd Man blir så känslig för alla signaler som sänds ut genom den andres kroppsspråk, det räcker med att personen t.ex. sträcker på sig, byter ställning om man sitter brevid varandra eller så.
  • redstripe
    Anonym (Johanna) skrev 2020-11-02 09:11:47 följande:

Ja halleluja för mer spänning och mer ickeverbal kommunikation. Och mer utforskande.
  • Sjobefal

En besvarad blick som bara säger att vi vill ha varandra första gången vi ses. Sedan att långsamt närma sig varandra. Mycket leende och skratt. En diskret beröring. Sitta nära, nära. Komplimanger?

• Anonym (Kåta Maja)

Har hänt ett antal gånger att jag stått och pratat med en jag träffat (vi dejtar inte, bar träffats i annat sammanhang t.ex. jobb/hobby), sedan när det uppenbart är dags att skiljas åt, åka hem så står vi bara där lite för länge. Känns alltid som att man inte riktigt vill säga hejdå utan hellre göra någonting annat, men det är inte kanske helt passande i situationen.. Så spännande men ckså lite jobbigt Flört

• redstripe
    Anonym (Kåta Maja) skrev 2020-11-02 09:57:45 följande:

Har hänt ett antal gånger att jag stått och pratat med en jag träffat (vi dejtar inte, bar träffats i annat sammanhang t.ex. jobb/hobby), sedan när det uppenbart är dags att skiljas åt, åka hem så står vi bara där lite för länge. Känns alltid som att man inte riktigt vill säga hejdå utan hellre göra någonting annat, men det är inte kanske helt passande i situationen.. Så spännande men ckså lite jobbigt 

Är det inte då man får offra sig och ta en lite längre väg hem för att få chansen att umgås bara lite till, eller kanske Tom ta en kaffe eller öl eller liknande på närmsta vattenhål?
  • Anonym (Kåta Maja)
    redstripe skrev 2020-11-02 10:08:18 följande:
    Är det inte då man får offra sig och ta en lite längre väg hem för att få chansen att umgås bara lite till, eller kanske Tom ta en kaffe eller öl eller liknande på närmsta vattenhål?
    Vi står vid bilarna på parkeringen utanför jobbet, så vi är i princip tvungna att skiljas åt vid den punkten.. Men det har hänt att vi åkt och tatt en fika tillsammans, kommer troligen hända igen också.
Svar på tråden Det här med sexual tension