• Maddetttt

    Corona och nyfödd

    Hej, hört rykten om att man inte bör träffa andra människor förutom barnets föräldrar när man kommer hem efter BB?

    Stämmer detta?

  • Svar på tråden Corona och nyfödd
  • Vanessa89

    Vilken snurrig frågeställning. Barnets föräldrar borde tämligen vara du och pappan, eller? Och vad säger ditt sunda förnuft i frågan?

  • Maddetttt

    Jag och pappan är menat som förälder i detta inlägg ja.

    Menade att han har en son sen tidigare som bor här varannan vecka, och enligt hans mamma så erbjöd hon sig att ta sonen en vecka till efter vi kommer hem ifrån BB för att hennes vänner var tvungna att skaffa barnvakt till deras tidigare dotter för att man inte ska vistas med så mycket nytt folk kring en nyfödd enligt henne, så de är de som är frågan .. om detta gäller alla? Att man inte ska träffa andra människor alls på en stund från den dagen man kommer hem ifrån BB

  • Vanessa89

    Det låter som bullshit från hennes sida. Visserligen ska en nyfödd inte träffa nytt folk stup i kvarten då deras immunförsvar ännu inte är så starkt, men att bonussonen skulle utgöra en fara är bara påhitt från hennes sida. För jag antar att bonussonen är frisk i övrigt?

  • Fröken W
    Vanessa89 skrev 2020-11-02 11:41:50 följande:

    Det låter som bullshit från hennes sida. Visserligen ska en nyfödd inte träffa nytt folk stup i kvarten då deras immunförsvar ännu inte är så starkt, men att bonussonen skulle utgöra en fara är bara påhitt från hennes sida. För jag antar att bonussonen är frisk i övrigt?


    Jag tänker att hon erbjöd sig att ha sonen hos sig längre av omtanke, inte pga nån bullshit.
  • Frenja07

    Tror du alla med flera barn skickar iväg bebisens syskon till vaddå... mor/farföräldrar nu? Självklart inte.

  • Kexsmula

    Vi fick rådet av Neo när yngsta sonen föddes precis strax innan Corona blev så stort i Sverige att vara försiktig med besök hemma de första månaderna, men självklart menade de inte familjen (vilket jag självklart inkluderar vår äldre son till och hade gjort även om han vore min bonus och inte min biologiska). Tror att det bäddar för avundsjuka och bitterhet syskonen mellan om man gör på annat vis.

Svar på tråden Corona och nyfödd