• LinneaM93

    Tunn slemhinna men positiva gravtest

    Jag har plussat på många graviditetstest, de är rätt svaga men synliga. Blir tydligare varje dag, de ökar alltså. Men allt är så konstigt, vissa test visar negativt och vissa positivt. Går fram och tillbaka, men nu har det ökat tre dagar som sagt. Nu till problemet: fick en ljusrosa blödning/flytning igår på bim+2. Antog det var mens eller tidigt missfall, men det kom bara en gång väldigt sparsamt rosa.

    Idag gick jag på gymundersökning då jag måste få svar! Gyn sa att inget syntes och att slemhinnan inte heller var ?förtjocknad?. Hon hade skrivit att den bara avr 1 mm??? Wtf? Har nyss fött barn, 3 månader sen och har alltså inte haft problem att bli gravid. Men 1 mm låter absurt.

    Hur kan mina tester visa positivt ovh öka i styrka men vul visade inget och då tydligen en tunn slemhinna? Fattar NOLL! Skulle vara 4+3 idag.

    Och innan nån tror att vi försökt bli gravida - nej. Vi hade sex första gången efter förlossningem och råkade pricka ÄL (som jag inte visste jag hade).

    Vad är detta? Mår SÅ dåligt av det här. Önskar ju detta vore nåt, men känns alldeles kört. Hjälp!

  • Svar på tråden Tunn slemhinna men positiva gravtest
  • Pimpinellan

    Det låter som sagt jättemärkligt för är man gravid brukar slemhinnan vara åtminstone 10 mm. Minst! 1mm- ja, då kan man inte ens bli gravid. Vid äl brukar den vara runt 7-8. Att inget annat syntes på VUL är inte så konstigt för v.5 brukar man inte se mer än en förtjockad slemhinna. Som du ju nu inte hade. Vet du vad- jag tycker du ska skicka in hcg-prov till Werlabs. Kostar en slant, men då får du klart besked. Visar det högt hcg bör du absolut göra ett nytt VUL, men inte förrän v.8. V.8 ska hjärtat både slå och synas.

  • LinneaM93

    Alltså exakt!!! Tänker att hon måste ju ha mätt fel? Det låter helt orimligt med 1 mm :D ja jag tog blodprov o får svar på ons. Förstår ju att detta inte är en normal graviditet på nåt sätt.

    Men inte ska ett test kunna ge såna utslag om det inte finns hcg inom tiden..? Fattar INGET usch...

  • Pimpinellan
    LinneaM93 skrev 2020-11-02 18:13:17 följande:
    Alltså exakt!!! Tänker att hon måste ju ha mätt fel? Det låter helt orimligt med 1 mm :D ja jag tog blodprov o får svar på ons. Förstår ju att detta inte är en normal graviditet på nåt sätt.
    Men inte ska ett test kunna ge såna utslag om det inte finns hcg inom tiden..? Fattar INGET usch...
    Felmätning eller felskrivet så det ska vara 10 mm eller 1cm. Så du tog hcg, Bra, då får du en indikation på onsdag då. Sen får du ta det därifrån.
  • hejhejfrej

    Hej! Vilken jobbig situation. Om du har riktigt otur skulle det kunna var utomkvedshavandeskap, alltså att embryot fastnat någon annanstans än i livmodern. Men samtidigt konstigt att slemhinnan blivit så tunn utan att du blött ut slemhinnan som vid vanlig mens. Det viktiga om man misstänker utomkveds är att ditt hCG-värde i blodet följs upp. Fick du lämna blodprov?

  • LinneaM93
    hejhejfrej skrev 2020-11-02 19:12:13 följande:

    Hej! Vilken jobbig situation. Om du har riktigt otur skulle det kunna var utomkvedshavandeskap, alltså att embryot fastnat någon annanstans än i livmodern. Men samtidigt konstigt att slemhinnan blivit så tunn utan att du blött ut slemhinnan som vid vanlig mens. Det viktiga om man misstänker utomkveds är att ditt hCG-värde i blodet följs upp. Fick du lämna blodprov?


    Alltså JEP! Det kollade hon, hon sa att det inte var utomlveds. Därför var jag och kollade...
Svar på tråden Tunn slemhinna men positiva gravtest