• Aya2019

    Hur stor chans??

    Hej!

    Den 26 november 2020 så skedde det äggplock som blev totalt 25 st ägg.

    De ringde dagen efter och sa att av 25 ägg blev 14 st befruktade.

    Idag ringde dom och sa att de vart 4 st blastocyst som ska frysas.

    De var tvungna att frysa eftersom att jag vart överstimulerad och har pcos så jag får vänta till december nästa mens.

    Är inte så bra på sånt här men är det bra med 4 blastocyst -tror ni att det kan ledda till gravidtet ?? Kommer dom att klara av att tina upp??

    Fick 2 missfall 2019 som skedde efter varandra och nu valde vi att gå vidare med ivf.

  • Svar på tråden Hur stor chans??
  • Pimpinellan

    Svarade i din andra tråd och säger samma sak här. 4 blastocyster är ett jättebra resultat. Glad Minst 90% av embryon som fryses ner klarar upptining. Både att du har PCO och varit gravid innan räknas som positivt så din chans att bli gravid är nog ganska hög. Nån exakt siffra går inte ge, Det skulle du frågat läkaren om.

  • Aya2019
    Pimpinellan skrev 2020-11-02 18:11:29 följande:

    Svarade i din andra tråd och säger samma sak här. 4 blastocyster är ett jättebra resultat.  Minst 90% av embryon som fryses ner klarar upptining. Både att du har PCO och varit gravid innan räknas som positivt så din chans att bli gravid är nog ganska hög. Nån exakt siffra går inte ge, Det skulle du frågat läkaren om.


    ---------

    Ojjj förlåt :D trodde att jag skickade svar det går så segt med telefonen.

    Jo med pco så blir det massa ägg men att embryon ska hålla fast sig är en annan sak blir så orolig att de blir som dom andra missfallen att de inte håller sig och sen att de inte kanske klarar tina upp sig :/
  • Pimpinellan
    Aya2019 skrev 2020-11-02 22:14:46 följande:
    ---------

    Ojjj förlåt :D trodde att jag skickade svar det går så segt med telefonen.

    Jo med pco så blir det massa ägg men att embryon ska hålla fast sig är en annan sak blir så orolig att de blir som dom andra missfallen att de inte håller sig och sen att de inte kanske klarar tina upp sig :/
    Det är väldigt ovanligt med 3 missfall- det drabbar bara 2% av alla gravida. Blastocyster tål upptining ännu bättre än 2-dagarsodlade så jag kan i princip garantera att det det blir FET för din del. 
Svar på tråden Hur stor chans??