• Tres53

    Blåst av Bostadsregistret.se bluff

    I jakten på ett förstahandskontrakt så har man nu blivit lurad att registrera sig i en bostadskö utan hyresvärdar/lägenheter :(

    Jag registrerade mig på Bostadsregistret.se för att söka bostad i Stockholm. På sin hemsida och FaceBook skriver Bostadsregistret att man är "Sveriges största bostadskö av Hyresrätter", det var dessa lockande ord som fick mig att registrera mig. För att stå i Bostadsregistrets bostadskö i Stockholm kostar det 299 kr per år.

    Efter att ha stått i kön i 2 månader så får man konstatera att det inte kommit ut EN ENDA ledig lägenhet i Stockholms stad på Bostadsregistret. Vid kontroll visar det sig att Bostadsregistret inte har några avtal med hyresvärdarna i Stockholm. Hyresvärdarna annonserar istället sina lägenheter gratis på HomeQ eller via den vanliga bostadsförmedlingen och säger att de inte lägger ut dem på Bostadsregistret.

    De enda lägenheterna som kommer ut på Bostadsregistret.se är enstaka lägenheter i Jönköping och Nässjö där sajten verkar ha avtal med några hyresvärdar. 

    Det är närmast obegripligt att Bostadsregistret.se tillåts sälja bostadsköer i Stockholm/Göteborg/Malmö där man inte har några avtal med hyresvärdarna. Under 2 månader har jag inte sett en enda lägenhet i Stockholm eller Göteborg på sajten ändå tar man 299 kr om man vill söka bostad i dessa orter.

    Om någon söker bostad i Stockholm (eller Göteborg/Malmö för den delen) så är tipset sålunda att skippa Bostadsregistret (299 kr för en bostadskö utan lägenheter!) och istället gratis registrera sig på HomeQ eller i den vanliga bostadsförmedlingen där det finns gott om lägenheter.

    Obegriplig affärside att sälja bostadsköer i städer man inte har några lägenheter i. Att Bostadsregistret.se skulle vara "Sveriges största hyreskö" när man bara har lägenheter i Jönköping/Nässjö är så dumt.

Svar på tråden Blåst av Bostadsregistret.se bluff