Feldiagnostiserad
Blev feldiagnostiserad för länge sedan av nån kvacksalvare till psykolog som jobbade på Katarinahuset Stockholm\Södermalm.
Hon gjorde endast ETT test på mig som påminde om någon slags lek, minneslek, och efter det så blev det i journalerna att jag hade en hjärnskada sen födseln. Är 54 år nu och är för övrigt frisk.
På vårdcentralen Ringen i Stockholm så tog bara min senaste husläkare där och kopierade vad som fastslagits på en höft för länge sedan, minns inte exakt hur länge sedan nu, men kanske 10 till 15 år sedan.
Denna häxan till läkare som aldrig gjort något annat än knappat\tittat på en dator några gånger har vidarefört till min nuvarande journal som jag NU hade chansen att hitta och läsa på nätet att jag skulle vara UTVECKLINGSSTÖRD!?
Döm om min förvåning och nu känner jag mig kränkt dubbelt eftersom jag sökte senast för en kronisk bukspottkörtel inflammation och nekades recept på Oxycontin, smärtstillande med orden ordagrant från henne att citat "Hon inte skriver ut smärtstillande i förebyggande syfte". Jag ska alltså så fort min körtel gör sig påmind åka in till sjukhuset, vänta där för att sedan få en tillfällig smärtlindring och sen bli hemskickad som senast, kostnad senast med taxiresa uppgick till 940 kr. Och det är värst att inte ha blivit bedömd ens och direkt feldiagnostiserad med nåt som "utvecklingsstörning" för så länge sedan men aldrig någon uppföljning på det, aldrig sagt till mig personligen och nu behandlad senast med att dom vägrar mig smärtlindrande tabletter bara för att min tidigare husläkare egentligen struntar i att göra nåt alls. Vad kan jag göra i detta? Det är jobbigt och jag vet inte vart jag ska vända mig. Tack för råd!