• Alexial

    Ni som fött i Uppsala under corona - se hit!

    Jag försöker nå ut till er som fött på Akademiska i Uppsala nu under pandemin, gärna er som precis fött!

    Det här med att partnern måste vänta utanför under tiden man blir undersökt inför eventuell inskrivning; hur länge fick er partner vänta? Snackar vi en halvtimme, timme? Flera timmar?

    Har bf i slutet av november och just nu är detta det enda jag tänker på som förstföderska.

  • Svar på tråden Ni som fött i Uppsala under corona - se hit!
  • Fröken W

    Hej!

    Nu tillhör jag ju inte riktigt de du vill ha svar på dä jag inte fött barn under pandemin. Däremot har jag fött två barn på Akkis och tänker att det inte borde vara så annorlunda oavsett pandemi eller inte bortsett från att partner får vänta utanför innan man blivit inskriven:

    Mitt första barn tog det en stund innan vi fick komma in på undersökningsrummet. När vi väl fick komma dit så tog det 30-45 min innan de var nöjda med ctg och andra undersökningar.

    Med barn två fick vi komma in i undersökningsrum direkt och blev kopplad till ctg men det dröjde nog minst 1 en timme innan de fått ett resultat från ctg:n som de var nöjda med. Det verkade dessutom vara rätt fullt för det blev mycket väntetid. Bebisen visade sig sen ligga snett så det blev ett akutsnitt vilket skedde ca en timme efter vi fått besked om snitt.

    Med det här sagt så spelar det nog ingen roll om den är pandemi eller inte. Hur lång tid man får vara utan sin partner beror på hur snabbt de får den information de vill ha samt hur fullbelagt det är och i vilken fas de födande kvinnorna som redan är inskrivna befinner sig i.

    Lycka till!

Svar på tråden Ni som fött i Uppsala under corona - se hit!