• cyyanea

    Mojang bankdragning

    Hej!

    Vet inte helt vart jag skall vända mig så testar här. Mojang drar 68 kr från mitt konto varje månad. Min 15 åringe son köpte minecraft spelet för 225 kr i somras på mitt kort men efter det så dras det även 68 kr varje månad. Han säger att det inte har något med hans minecraftkonto att göra och att mina kortuppgifter inte är sparade men jag är lite tveksam till om det kanske sparats ändå? Nån som kan minecraft som kan svara på vad dessa 68 kr kan vara?

  • Svar på tråden Mojang bankdragning
  • HannahHorvath

    Det kan vara så att du betalar för att han har en egen server där han kan spela med kompisar på distans. Det dras varje månad. Isåfall har du ett abonnemang på det.

  • Fjäril kär

    Medlemskap? Ibland måste man bli medlem för att få köpa vissa spel/uppdateringar. Och då är det ju själva konsolen man loggar in på som man blir medlem på. Alltså själva operativsystemet. Min son är medlem på xbox och betalar för guldmedlem och kan då komma åt andra typer av spel och betaltjänster.

  • cyyanea

    Tusen tack för svar! Vad exakt är "Realms för Minecraft-Java edition"? Var det som en server man spelade med andra på?

  • HannahHorvath
    cyyanea skrev 2020-11-03 11:40:36 följande:

    Tusen tack för svar! Vad exakt är "Realms för Minecraft-Java edition"? Var det som en server man spelade med andra på?


    Yes. Du betalar för att han har en egen server att spela på med upp till 10 kompisar. Kompisarna betalar inget, bara den som har servern "Realmet". Jag sa upp det eftersom min son använde den väldigt sällan. Han spelar oftast med syrran som är här hemma.
Svar på tråden Mojang bankdragning