lh0302 skrev 2020-11-03 19:19:28 följande:
Ja nånting är definitivt på gång men jag vågar inte ha några förhoppningar om att föda innan bf :) Jag har aldrig varit med om att vattnet gått av sig själv så det hade varit en spännande upplevelse! Än så länge har det inte kommit mer blod, känns ändå lite skönt .. är nervös över att det ska komma av ?fel anledning?, har läst alldeles för mycket skräckhistorier om saker som gått fel precis innan förlossningen :(
Jag förstår dig, det är så lätt att stressa upp sig när man är gravid! (Och när man är förälder;). Jag har också varit ett nervknippe i slutet av graviditeten. Så bra att det inte blöder en massa nu! Det är säkert inget farligt eller konstigt <3 Men ring tillbaka till förlossningen om det börjar igen så får du en koll!
Apropå vattenavgång så är det inte så exiting som man tror att det ska vara, haha. Jag har faktiskt haft det tre gånger. Första gången släppte slemproppen och så rann det vatten långsamt i flera timmar hemma. Andra gången vaknade jag mitt i natten och skulle vända mig, och då sa det bara knäpp i magen, och så kom det vad som kändes som flera liter vatten på en gång. Madrassen har fortfarande en fläck som inte går bort efter det! Tredje gången märkte jag inte att vattnet hade gått alls, men vattnet gick aldrig på förlossningen, och barnmorskan sa att det inte kom något under tiden jag födde, så det hade uppenbarligen gått hemma innan det satte igång.