• Anonym (Tveksam)

    Erbjuden svartjobb

    Min arbetsgivare sa upp min tjänst p.ga arbetsbrist. Nu söker jag nytt jobb för fullt men har svårt att få napp.

    Idag ringde min gamla arbetsgivare mig och frågade om jag ville jobba svart ett par timmar ibland.

    Jag har aldrig någonsin jobbat svart och är inte sugen på att börja heller.

    Dum som jag var frågade jag inte om hon istället kunde timanställa mig. Skulle hon som arbetsgivare förlora något på att timanställa mig istället för att låta mig arbeta svart? Förstår inte riktigt hur hon tänker och vad hon vinner på att jag arbetar svart?

    Jag kommer ringa henne och kolla hur hon ställer sig till detta,men då hon är en kvinna med talets gåva till skillnad från mig så vore det skönt med lite kött på benen för min del..

  • Svar på tråden Erbjuden svartjobb
  • Anonym (Sc)

    Jobbar du svart slipper hon alla arbetsgivaravgifter och allt ansvar ifall något skulle hända dig, hon tjänar alltså en hel del på det

  • Anonym (Erik)
    Anonym (Tveksam) skrev 2020-11-03 14:19:41 följande:

    Min arbetsgivare sa upp min tjänst p.ga arbetsbrist. Nu söker jag nytt jobb för fullt men har svårt att få napp.

    Idag ringde min gamla arbetsgivare mig och frågade om jag ville jobba svart ett par timmar ibland.

    Jag har aldrig någonsin jobbat svart och är inte sugen på att börja heller.

    Dum som jag var frågade jag inte om hon istället kunde timanställa mig. Skulle hon som arbetsgivare förlora något på att timanställa mig istället för att låta mig arbeta svart? Förstår inte riktigt hur hon tänker och vad hon vinner på att jag arbetar svart?

    Jag kommer ringa henne och kolla hur hon ställer sig till detta,men då hon är en kvinna med talets gåva till skillnad från mig så vore det skönt med lite kött på benen för min del..


    Självklart blir det billigare för henne att anställa dig svart, då slipper hon arbetsgivaravgifter. Får hon in svart pengar i verksamheten, vilken bransch gäller det?
  • Anonvm
    Anonym (Tveksam) skrev 2020-11-03 14:19:41 följande:

    Förstår inte riktigt hur hon tänker och vad hon vinner på att jag arbetar svart?


    Ursäkta? Du förstår inte hur/vad någon tjänar på att betala dig svart?
Svar på tråden Erbjuden svartjobb