• AAAN89

    Mens 4 dagar efter äl?

    Denna månad är min cykel lite konstig. Fick min mens 4:e förra månaden och skulle vara beräknad 4:e denna månaden. Skulle ha ägglossning 21/10 men fick den istället 31/10. Jag hade då 2 starka streck på äl testet. Men idag kom det lite blödning. Någon som varit om något liknande?

  • Svar på tråden Mens 4 dagar efter äl?
  • Pimpinellan

    Mens endast 4 dagar efter äl kan man inte få. Lutealfasen brukar inte ändras öht. Din lilla blödning kan vara rester av en äl-blödning eller rester av samlag eller bara nån blödning av oklart ursprung.

  • Anonym (FYI)

    Vanliga stickor är fruktansvärt opålitliga. Det kan mycket väl vara så att du hade ÄL den 21/10 fast du inte såg det på stickorna och isf skulle det här kunna vara en genombrottsblödning pga graviditet. Har du tagit något test för det?

  • AAAN89
    Anonym (FYI) skrev 2020-11-03 17:26:57 följande:

    Vanliga stickor är fruktansvärt opålitliga. Det kan mycket väl vara så att du hade ÄL den 21/10 fast du inte såg det på stickorna och isf skulle det här kunna vara en genombrottsblödning pga graviditet. Har du tagit något test för det?


    Fast jag testade mig med clearblue digital test. Och jag kände ej av ägglossningssymtom som jag brukar göra, men 31/10 däremot gjorde jag det. Tar ett grav test om en vecka och får se då.
  • Anonym (FYI)
    AAAN89 skrev 2020-11-03 20:50:24 följande:
    Fast jag testade mig med clearblue digital test. Och jag kände ej av ägglossningssymtom som jag brukar göra, men 31/10 däremot gjorde jag det. Tar ett grav test om en vecka och får se då.
    Ok! Ja CB är ju väldigt pålitliga! Men ta ett test sen du :)
Svar på tråden Mens 4 dagar efter äl?