• Mamma T

Fornarina och cheap monday jeans?

Någon som vet vart dom säljer fornarina o cheap monday jeans?och även Victoria beckhams kollektion?Gärna utanför stockholm då jag har en bit dit...
    Tacksam för svar!

Och ni som provat...sitter dom bra?Vilka modeller sitter bäst (tajt,utan att bli lösa efter ett tag i arslet... )

• Svar på tråden Fornarina och cheap monday jeans?
  • 82an

Jag vet inte vart du bor men jag vet att iaf Bik Bok har Fornarina. Jag tycker att dom sitter jättebra och jeans tyget är mjukt och jätteskönt att ha på sig. Annars så tror jag att du ska kika på återförsäljare i STHLM eller om det finns i närheten där du bor

• Koalan

Cheap monday säljer de väl på butiken Weekdays vid hötorget (jag troooor det var hötorget iallafall...)

Fornarina typ överallt Nej men Åhlens City, Fornarina-butiken vid biblioteksgatan, Bik Bok, JC (tror jag), NK etc.

Victoria Beckhams jeans såldes iallafall på NK och Åhlens City, men vet inte om de säljs nu då de nog troligen är slutsålda. Du hittar dem på nätet dock, Bubbleroom.se

Jag har bara Fornarinajeans av de märken du nämnde men jag rekommenderar inte Fornarina då det är lite trist, speciellt deras 'vanliga' modeller som ALLA har, ALLAS bakfickor ser likadana ut... kul liksom. Men jag köpte en modell som heter 'Rock' - de är URSNYGGA! Nu vet jag inte vilken sorts kropp du har, men jag har lite höfter och ingen rumpa som är sådär 'uppåt' och 'utåt från sidan', utan min rumpa är mer platt, och dessa jeans gör så att rumpan ser gudomlig ut! De har nämligen ficklock på bakfickorna (vilket har varit den stora trenden ett tag, och det verkar som om trenden kommer att hålla sig ett tag till) och tyget är perfekt lagom-stretchigt så att rumpan hålls upp och in. Blir mer välformad helt enkelt. Tvätten på den är helt underbar, ganska mörk men med lite ljusare slitningar väldigt strategiskt placerade på låren så att hela låret ser jättesmalt ut. De har också lite annorlunda fickor därfram, som är den stora trenden i år.

Annars gillar jag inte Fornarinajeans, men dessa var en tiopoängare! :) Och så slipper man den det där jobbiga fornarina-mönstret på bakfickorna (som ALLA har!). Kvaliteten är helt super, de har inte blivit ett tum lösare därbak sen jag köpte dem för ca 4 månader sen! De är liksom lite 'hårdare' (tjockare?) än vanliga stretchjeans så det är väl därför.

Cheap Monday äger jag som sagt inte men jag skulle aldrig välja dem själv. Tycker inte det är fint direkt med en dödsskalle som 'lapp' därbak och en fet text där det står CHEAP MONDAY. Låter... eh ja, som det låter - billigt

Beckham-jeansen skulle jag inte heller rekommendera rent stilmässigt. De är en hype just nu, men sen då? Det är inte så kul med så blaffiga 'loggor', det känns inte så kul efter ett tag kanske. Inte så klassiskt för det extremt dyra priset Dessutom är det kemtvätt på de jeansen, så det låter ju inte direkt värt det - ganska löjligt med JEANS som kräver kemtvätt (i min mening!).

Jag kan rekommendera Seven-jeans. Jag gillar mina Sevens jättemycket, de sitter bra, håller formen, gör underverk för rumpan etc.

Dessutom kan jag rekommendera Acne om du gillar smala ben och stuprör, det är urbra kvalitet på Acne och dessutom är de billiga! Hög midja är ju det som gäller i år (eller halvhög åtminstone) och alla Acnes midjor är rätt höga. Mina Acne Hex som jag köpte för 2 år sedan ser fortfarande som nya ut. Väldigt slimmande för figuren!

Jag har någonting för Diesel också.... älskar deras Lowky-modell som är ursnygg! Den modellen med små, broderade 'blommor' på bakfickorna... det är en väldigt söt klassiker!

Oj vilket långt inlägg, sorry!

• Mamma T

Tack för svar!

Härligt med ett sånt långt inlägg o bra beskrivning=)!
    Jag ska spana efter "rock"-modellen på Fornarinajeansen.
    Vill ju ha snygg rumpa,och lite lyft.Har oxå rätt så platt bak.

Nej,det är ju tråkigt att vara en kopia av alla andra...

Har länge spanat in jeansen hos Gina Tricot...Nån som provat?

• Koalan

Mamma T gör så! Glöm inte att ta den tajtaste storlek du kan hitta som du kan få på dig då de sitter som allra snyggast då efter ett par veckor när byxorna töjt sig efter din kroppsform!

• Tess2

Koalan - Acnes jeans är snygga och bra men billiga? Jag betalade typ 995:- för mina Hex och det tycker jag är mycket pengar.

• fenixen

Nästa jeans jag köper kommer vara Replay, tycker de är så snygga, gilelr när de är lite annorlunda än "vanliga" jeans.

• Koalan

Tess2: Jag tycker att det är rätt billigt för jeans... (skulle aldrig någonsin köpa jeans från H&M, Vero Moda t.ex).

Allt är ju relativt men Acne är ju billigt i jämförelse med Seven, Rock&Republic, vissa Diesel-modeller t.ex som kostar 2000-4500 kr

• knäckebröd

Cheap mondays kan du hitta pa Zoovillage pa natet. Billiga och bra!

• bettyboopan

Om Carlings finns i din närhet så vet jag att dom har iaf Fornarina.
    Rock&Republic verkar det finnas en massor av på nätet, men alla kanske inte är äkta där iofs?!

• Koalan

Bettyboopan: nej precis de är definitivt inte äkta om det t.ex är på blocket eller tradera, men bubbleroom.se har absolut äkta grejer!

Bra förslag det där med Carlings, de har ju nästan alla märken (Fornarina, Diesel, Lee, Replay etc).

Ja just det kan ju rekommenera Replay också om du gillar att ha lite större jeans, deras Electra-modell är HUR snygg som helst! De är tjejbaggy och absolut inget gällivare-häng utan bara lite skönt slappa

De jeansen har jag nästan jämt på långa föreläsningar då de är både sköna o snygga!

Svar på tråden Fornarina och cheap monday jeans?