• Anonym (Undrar)

    Attarax någon?

    Hej! Någon som ätit attarax i perioder av mycket ångest? Hur har det funderat? Blir man beroende om man äter det varje dag under en längre tid?

  • Svar på tråden Attarax någon?
  • Anonym (T)

    Nej du blir inte beroende. Ätit runt 3 dagar i veckan i ett år nu, inte beroende. Det är ju en allergimedicin som ger trötthet som biverkning. Ges till små barn med.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (T) skrev 2020-11-04 12:41:56 följande:

    Nej du blir inte beroende. Ätit runt 3 dagar i veckan i ett år nu, inte beroende. Det är ju en allergimedicin som ger trötthet som biverkning. Ges till små barn med.


    Tack för svar! Äter du på grund av ångest eller allergi?

    Jag antar att barn inte får 25 mg som jag äter mot ångest för då hade dom nog sovit resten av dagen, det behöver jag typ göra.
  • smulpaj01

    Nej du kan inte bli beroende!

    Men personligen anser jag att atarax är sockerpiller, jag kunde ta hur många som helst utan att känna någonting. Helt meningslösa.

  • Anonym (Nej)

    Atarax är inte narkotikaklassat det är en mild allergimedicin. Maxdosen är 100mg/dygn. För mig hände absolut ingenting när jag tog dem som Smulpaj01 skrev så är det sockerpiller för mig också.

  • Zorrorro

    Terapeut här.

    Inte beroende i vanlig bemärkning men man kan alltid bli beroende av själva effekten de ger om man inte samtidigt jobbar på sitt grundproblem. Jag sov i två dygn av atarax när jag fick dem mot allergi, men jag är väldigt känslig och trött är jag jämt i vanliga fall.

  • Anonym (Precis börjat)

    Jobbar med att köra bil hela dagarna och har minst två hotellnätter i veckan. Precis gått igenom ett ganska jobbigt uppbrott med partnern. Liksom kastats mellan hopp och förtvivlan, jag hatar sådant och som romantiker vill jag verkligen vara säker innan jag dödar hoppet.

    I alla fall. Dricka vin eller sprit framför tvn funkar liksom inte när man skall köra bil.

    Fick Atarax tyckte att det funkade bra. Men man skall inte ta den för sent för då får man eftersläpning.

    Men alltså då har jag inte allvarliga psykiska störningar .

    Bara vanlig söndagsångest, olycklig kärlek och separationsångest.

    Ska alltid ha med mig i necessären

Svar på tråden Attarax någon?