• Erpan

    Ont i halsen/ övre svalget varje morgon

    Har alltså ont i halsen/övre svalget vaarje morgon sedan flera månader tillbaka men helt frisk i övrigt.

    Brukar gå över under dagen men ibland inte helt.

    Oftast av att jag äter och dricker.

    Måste även harkla upp mycket segt slem en gång per dag oftast som jag misstänker hör ihop med detta, lite torrhosta ibland.

    Det sitter högt upp mot näsan, kan känna hur det svider och känns torrt när jag andas.

    Misstänkte torr luft så provade luftfuktare men ingen bättring, har också provat att dricka mer vätska utan resultat.

    Återfuktande nässpray hjälper något.

    Är även detsamma när jag sovee hos min pojkvän.

    Har någon förslag på vad det kan vara och vad jag kan göra åt det? Mvh.

  • Svar på tråden Ont i halsen/ övre svalget varje morgon
  • Elisa1990

    Hej,

    Har du kollat så att du inte har twar? Någonting med din hälsa står iallafall inte rätt till. Har du andra symptom också?

    En kompis hade bakterier (?) som de sa härstammade från borrelia och hon hade ont i halsen och slem varje morgon.

  • Erpan

    Jag har tagit massa blodprover hos läkare och allt ser bra ut, något högt sköldkörtelvärde bara som jag provar levaxin för just nu.

  • Erpan

    Ingen har någonsin klagat på att kag snarkat någonsin eller att jag gör nu. Alltid sovit med munnen öppen ibland men aldrig haft problem förut

  • hawthorne

    Tror du att familjelivare är bra på att sätta diagnoser? Att läkarundersökning, provtagning är onödigt tjafs för att strössla skattepengar?

  • Erpan

    Haha ja självklart!!!! Nej såklart inte, men tänker att många kan ha bra tips. Vilket hänt mig förut att dolk här har haft men läkare nekat till, tex att p piller kan ge ökad risk för svampinfektion. Tack vare folk här är jag nu svampinfektionsfri

Svar på tråden Ont i halsen/ övre svalget varje morgon