• Wed 4 Nov 2020 14:43
    1532 visningar
    30 svar
    30
    1532

    Hade du kunnat vara tillsammans med en rökare?

    Som rubriken lyder. Hade du kunnat vara tillsammans med någon som röker eller går det bort? Här talar vi alltså inte om någon som enbart feströker eller tar en cigg vid enstaka tillfällen utan någon som är en vardagsrökare.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du kunnat vara tillsammans med en rökare?
  • Anonym (kvinn­a)
    Wed 4 Nov 2020 15:24
    #1

    Jag röker själv så det vore ju lite orimligt att kräva att min partner inte röker. Men jag föredrar en partner som inte röker eftersom jag då röker mindre, speciellt när det är kallt ute och man blir utan sällskap. Min man har aldrig rökt och har inga problem med att jag röker.

  • Anonym (Nej)
    Wed 4 Nov 2020 15:30
    #2

    Kvinna. Jag undviker att umgås med rökare över huvud taget, så nej. Risken att jag själv trillar dit igen känns för stor.

  • Wed 4 Nov 2020 17:36
    #3

    nej det är äckligt och dom luktar illa. Har varit rökare själv för 14 år sen. Nu kan jag inte ens sitta nära en rökare. 

  • Anonym (R)
    Wed 4 Nov 2020 17:41
    #4
    +1

    absolut inte. Luktar illa och är dåligt för hälsan att ens stå bredvid

  • Anonym (eee)
    Wed 4 Nov 2020 17:44
    #5
    +1

    Nej, fruktansvärt!

    Jag står knappt ut när jag passerar någon som röker på stan, så inte skulle jag vilja leva med någon i samma hus som röker. Det hjälper heller inte att rökare går ut. De tror att de vädrar ur sig men det känns ändå. 

    Sedan är det som vi alla vet skadligt och passiv rökning vet man är värre nu än när jag var liten så det kan du drabba ens barn också, om man har en rökare i hushållet. 

  • Pagani­ni
    Wed 4 Nov 2020 17:46
    #6

    Är man och kan inte tänka mig vara tillsammans med en kvinna som röker.

  • Wed 4 Nov 2020 17:48
    #7
    +1

    Nej asså rökning går fetbort. Skulle inte funka va ihop med en rökare, det går bara inte. :/

  • Anonym (Libbs­ticka)
    Wed 4 Nov 2020 18:36
    #8

    Nej.

    Jag kan inte respektera folk som slösar med skattemedel och inte respekterar sin kropp.

  • Anonym (Japp)
    Wed 4 Nov 2020 19:02
    #9
    -1 +1

    Ja, inga problem. Röker själv och förnärvarande inga planer på att sluta. Skulle inte sluta röka för en dejt tycker de, bättre att hitta någon som tycker det är ok.

    Dock går inte min rökning ihop med resten av min livsstil, tränar 6 dagar/veckan, äter hälsosamt, tar hand om mig väldigt mycket och en masterutbildning. Men nej, denna last får vara där helt enkelt.

  • Anonym (Libbs­ticka)
    Wed 4 Nov 2020 19:25
    #10
    -1
    Anonym (Japp) skrev 2020-11-04 19:02:01 följande:

    Ja, inga problem. Röker själv och förnärvarande inga planer på att sluta. Skulle inte sluta röka för en dejt tycker de, bättre att hitta någon som tycker det är ok.

    Dock går inte min rökning ihop med resten av min livsstil, tränar 6 dagar/veckan, äter hälsosamt, tar hand om mig väldigt mycket och en masterutbildning. Men nej, denna last får vara där helt enkelt.


    Det går inte att säga att man tar hand om sig när man röker. Då vet du inte ens vad det betyder.

    Rökning är den viktigaste enskilda faktorn bakom allvarlig sjukdom och för tidig död som man kan påverka med ett enda enkelt beslut.

    Det är såna som du som tar upp 90% av vårdsängarna med KOL, 80% av lungcancerkön, 50% av flera andra cancerköer....the list goes on...

    Tänk så mycket mer forskning vi kunde fått gjord för de miljarderna och så många fler liv som hade kunnat räddas i tid om ni rökare bara kunde tänka er att sluta inhalera 4000 onödiga kemiska ämnen dagligen och byta till något av de sju olika andra sätt som finns att få i sig bara nikotin, vilket faktiskt är det enda i ditt beroende som din hjärna kräver.

    Sen stöttar ni barnarbete som gör barn sjuka också, tänk att 9-åringar måste förgiftas motsvarande 50 cigg om dagen, få yrsel, hjärtklappning och spy för din last. Är det verkligen okej?

    unfairtobacco.org/en/child-labour-in-tobacco-growing/

    www.dol.gov/sites/dolgov/files/ILAB/child_labor_reports/tda2018/Malawi.pdf
Svar på tråden Hade du kunnat vara tillsammans med en rökare?