• Holy93

    Nidblödning eller mens?

    I söndags kväll fick jag två droppar blod som kom när jag kissade, antog då att mensen var här eftersom det var dags, äl+12. Mådde sjukt illa den dagen och fick mensvärk.
    Sen dess har det bara kommit någon droppe i toaletten när jag kissar eller på pappret när jag torkar mig. Kom lite mer när jag och killen hade sex i måndags. 
    Haft binda dagligen sen dess men det kommer aldrig något i bindan, bara lite när jag är på toaletten. Började därför tänka att jag kanske är gravid? Det kommer idag onsdag fortfarande pyttelite. Inte haft någon mer mensvärk som jag brukar ha under mens. 

    Hur har era nidblödningar varit?

  • Svar på tråden Nidblödning eller mens?
  • Pimpinellan

    Alldeles för sent för en nidblödning. Såna är ovanliga och infaller i så fall när embryot fäster 5-7 dagar efter ägglossningen. Gravid kan du ju vara förstås. Man får ju sköra slemhinnor som gravid och kan då blöda efter sex. Eller också är det bara spottings innan mensen. Ta ett test imorron.

  • Holy93
    Pimpinellan skrev 2020-11-04 19:01:00 följande:

    Alldeles för sent för en nidblödning. Såna är ovanliga och infaller i så fall när embryot fäster 5-7 dagar efter ägglossningen. Gravid kan du ju vara förstås. Man får ju sköra slemhinnor som gravid och kan då blöda efter sex. Eller också är det bara spottings innan mensen. Ta ett test imorron.


    Har läst någonstans att många får sån blödning 10-12 dagar efter äl, i samband med mens, hmm

    Min mens brukar vara som mest de tre första dagarna, men nu har det knappt kommit något alls på tre dagar.. Ska nog köpa ett test imorgon
  • Pimpinellan
    Holy93 skrev 2020-11-04 19:08:45 följande:
    Har läst någonstans att många får sån blödning 10-12 dagar efter äl, i samband med mens, hmm
    Min mens brukar vara som mest de tre första dagarna, men nu har det knappt kommit något alls på tre dagar.. Ska nog köpa ett test imorgon
    De flesta får mens ca 14 dagar efter äl och så vanligt med en blödning motsvarande den tiden som gravid är det inte. Mycket vanligare med sköra slemhinnor eller andra oförklarliga och ofarliga blödningar som gravid. Ett test ger svar!
  • Growingup

    Följer. Är lite i samma sits, liten blödning i två dagar, dock troligen från ÄL+7. Mens beräknad början av nästa vecka.

  • Growingup
    Growingup skrev 2020-11-04 22:23:44 följande:

    Följer. Är lite i samma sits, liten blödning i två dagar, dock troligen från ÄL+7. Mens beräknad början av nästa vecka.


    ..och i mitt fall var det mens
  • Holy93
    Growingup skrev 2020-11-05 05:51:44 följande:

    ..och i mitt fall var det mens


    Åh vad tråkigt :/ jag köpte test igår så ska testa så fort jag kommer hem från jobbet (nattjobbare), hållt mig från att kissa sen kl 2 inatt haha
  • Holy93
    Anonym (Undrar) skrev 2020-11-07 17:15:26 följande:

    Hej! Hur gick det med testet?


    Testet visade negativt, märkligaste mensen jag har haft i hela mitt liv. Aldrig haft så lite mens haha
  • Anonym (...)

    Hej. Jag är ny här i tråden.

    I söndags, hade vi förspel i duschen när jag plötsligt började blöda klart blod. Jag märkte inget och inget gjorde ont. Kom inte jätte mycket men kom ändå märkbart.

    Dagen efter och idag har jag bruna flyttningar. Jag hade ÄL runt den 30 oktober och 1 november.

    Någon som varit med om samma? Ska inte ha mensen förrän på söndag.

    Jag har alltid haft regelbunden mens, aldrig haft någon mellan blödning, bara haft bruna flyttningar efter mens.

    Jag brukar sova dåligt och svettas på nätterna ca 1 vecka innan mens. Men sover som en stock, svettas inte, inte heller ngt pms. Känner som ett hugg på höger sida om magen, brukar ha mer riklig mensvärk. Men inte det heller.

    För några månader sedan fick jag bruna flytningar på räknas mens dag, då plussade jag men som sedan slutade i missfall. Någon som haft det så och varit gravid? Testade mig idag, men vet att det är lite tidigt då jag inte är BIM förrän söndag.

Svar på tråden Nidblödning eller mens?