• Onemore2018

    Sprutstart idag

    Då blev kl 21 och vi är nu igång!!! Sprutstart kl 21. Att ta spruta på sig själv är något helt annat än att ta på någon annan. Ser inte fram emot fyremedel(längre spruta) men nu kör vi,

    Är det någon mer som börjat?

  • Svar på tråden Sprutstart idag
  • Aya2019
    Onemore2018 skrev 2020-11-04 21:04:03 följande:

    Då blev kl 21 och vi är nu igång!!! Sprutstart kl 21. Att ta spruta på sig själv är något helt annat än att ta på någon annan. Ser inte fram emot fyremedel(längre spruta) men nu kör vi,

    Är det någon mer som börjat?


    ------

    Hej

    Började själv förr ca 20 dagar sen gjorde äggplock förra veckan i måndags har pcos så jag hade redan många äggblåsor men fick mer med sprutan gonal f.

    De gjorde äggplocket förra veckan 26 oktober och fick ut 25 st. De sa sen att jag skulle avvakta till slutet av november pga jag har pcos och jag vart överstimulerad.

    Av 25 äggblåsor blev 14 st befruktade och 4 st ledde till blastocyst (5-6 dagars embryon) som de frytse.

    Så nu väntar jag till slutet av november tills jag får min mens :D

    Jag vart också rädd med fyremedel men det gick jätte bra :)
  • Onemore2018

    Jag har också mycket äggblåsor men inte fått diagnosen pcos än vilket jag misstänker. Det är stor risk att jag också blir överstimulerad. Men hur såg se att du blev överstimulerad efter äggplocket? Är det de som bestämmer om man ska vänta tills nästa mens?

  • Aya2019
    Onemore2018 skrev 2020-11-05 07:44:51 följande:

    Jag har också mycket äggblåsor men inte fått diagnosen pcos än vilket jag misstänker. Det är stor risk att jag också blir överstimulerad. Men hur såg se att du blev överstimulerad efter äggplocket? Är det de som bestämmer om man ska vänta tills nästa mens?


    ----

    Om man har mer än 18 ägg så betyder det tydligen att man är överstimulerad. Och då vill man inte sätta tillbaka ägget efterom att de kan ske komplikation så som inflammation i kroppen så de vill helst att man ska frysa ägget och avvakta 1 månad till nästa mens.

    Dom ser redan via ultraljud om man har för många ägg
Svar på tråden Sprutstart idag