• Wed 4 Nov 2020 23:18
    272 visningar
    5 svar
    +1
    5
    272

    Finaste mangafilmen jag någonsin sätt - vad heter den?

    Hej allihopa!

    När jag var liten så såg jag en så himla fin mangafilm som jag inte kommer ihåg namnet på. Har frågat runt ifall någon förstår vilken film det är jag pratar om och ingen verkar veta. 

    Kommer inte exakt ihåg handlingen, 
    men i början är huvudpersonen, en liten flicka, med om en bilolycka med sina föräldrar. Hon vaknar upp på sjukhus med sin pappa som säger att hennes mamma är på semester. 

    När de kör förbi en kyrkogård så vinkar pappan ut genom fönstret och när flickan frågar vem han vinkar till svarar han "mamma". 

    De flyttar någonstans, vet inte om pappan flyttar med eller om flickan flyttar ensam. Dit hon flyttar, vilket jag kommer ihåg som herrgårdsliknande, så bor det en äldre flicka. Senare i filmen om jag minns skriker den äldre flickan till henne "Jag är inte din storasyster!", och jag kommer inte riktigt ihåg sammanhanget. 

    Skulle betyda så himla mycket för mig om någon skulle komma på vad dett är för film, då jag verkligen vill visa den för min dotterHjärta

    MVH Filmisen!

  • Svar på tråden Finaste mangafilmen jag någonsin sätt - vad heter den?
  • Thu 5 Nov 2020 14:29
    #1

    När var du liten?


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Fri 6 Nov 2020 09:27
    #2

    Är född 85 :) 

  • Fri 6 Nov 2020 11:45
    #3

    Jag känner inte igen filmen men Hayao Miyazaki har gjort många anime som blivit populära även i väst, ta en titt på hans filmografilista och googla lite om de filmerna. Kanske är det någon av dem, eller sök på filmer gjorda av Studio Ghibli som haft samarbete med bl.a. honom, Spirited away och Min granne Totoro t ex.

    sv.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki

  • Fri 6 Nov 2020 12:31
    #4
    +1

    Skulle gissa på Lady Lady!!
    https://sv.qaz.wiki/wiki/Lady!!
    Sedan för att vara lite dryg heter det anime när det är animerat manga är serier ;)

  • Fri 6 Nov 2020 21:39
    #5
    Intigra skrev 2020-11-06 12:31:32 följande:

    Skulle gissa på Lady Lady!!

    https://sv.qaz.wiki/wiki/Lady!!

    Sedan för att vara lite dryg heter det anime när det är animerat manga är serier ;)


    Tack så mycket!!

    Inte drygt, ska säga anime framöver :D <3!
Svar på tråden Finaste mangafilmen jag någonsin sätt - vad heter den?