• Anonym (Hårdrock)

Om man vill träffa en hårdrockare...

Jag vill så gärna träffa en hårdrockskille då jag själv älskar hårdrock.

Jag googlade lite och hittade några länkar men när jag skulle gå in på dom så va flertalet av dom vidriga porrsidor. Och de gick knappt att komma ut ifrån dom. Hatar sånt. Varför är det så här? Har ni råkat ut för nåt sånt? Jag vill ju bara träffa nån som gillar hårdrock... ska de va så svårt? Kändes kränkande att bli inslungad i porrens vidriga värld..... suck..

• Svar på tråden Om man vill träffa en hårdrockare...
  • Anonym (Hard Rock café)

De hårdrockare jag har omkring mig har träffat sina respektive på olika rockevenemang och hänger mycket på olika fansidor och chattar. Så är du en engagerad hårdrockare så borde det inte vara så svårt att veta hur du ska leta.

• Anonym (H)

Jaa.. Folk som gillar hårdrock finns ju överallt. Men grejen är väl att de flesta inte klär sig så hårdrock längre. Oklart om det finns forum på nätet att hänga på idagsläget heller, de flesta har väl lagts ner.

• Anonym (Helgonet)

Synd knappt helgon existerar längre men prova där ändå, finns ju kvar om än inte alls så stort som förr.

• Carolatom07

Hårdrockare av den "klassiska" stilen med långt hår, skinnjacka med tygmärken, trasiga jeans m.m. har mer och mer försvunnit ju längre in på 2000-talet vi kommit. Tycker det är lite synd på ett sätt. Idag har hårdrockare istället oftast rakat huvud av någon anledning, och det är inte ens vanligt att folk kallar sig hårdrockare längre, eftersom de flesta har "blandad" stil. En och annan "klassisk" hårdrockare finns kvar, men de är på utdöende.

• Fjäril kär

Även hårdrockare är vanliga människor... Så det beror väl på vad du menar med det. Vill du ha en som ser ut som en hårdrockare?

En klassisk hårdrockare med långt hår, trasiga jeans och band-tisha ser man oerhört sällan numera. De flesta hårdrockare är ju rakad nuförtiden och ser oftast ut som sångaren i Disturbed typ.

Den mest hängivna hårdrockare jag känner är klädd i kostym dagtid och jobbar på bank..

De som fortfarande ser ut som en hårdrockare är väl män som passerat 50+

• Anonym (Sc)

Hårdrockare är som tidigare nämnt tyvärr ett utdöende folkslag som alltmer ersätts av såkallade metalheads. Tycker du ska vidga dina musikaliska vyer och satsa på metall istället för sten! Du kommer inte bli besviken, varken på musiken eller karlarna.

Om inte det är aktuellt skulle jag rekommendera att du använder t.ex. Instagram för att locka till dig likasinnade. Där gömmer det sig fler rockers än man kan tro.

• Anonym (SW)

Gå med i de grupper du tycker om på Facebook för där kommer man lära känna andra likasinnade. Ta gärna lokala band och svenska band. Det finns även rockklubbar lite överallt i Sverige. I Stockholm finns tex. Pub Anchor, 
    www.garlicandshots.com/ Band som är bra är: Thundermother, SORM m.m.

• rocker

Om du har fb så gå med i grupperna Hårdrockare för livet och Hårdrockens vänner. Är många par som träffat varandra där genom åren.

Någon skrev att hårdrockare är utdöende? Det är vi inte kan jag tala om :)

• Anonym (Hårdrock)
    rocker skrev 2020-11-05 13:55:24 följande:

Om du har fb så gå med i grupperna Hårdrockare för livet och Hårdrockens vänner. Är många par som träffat varandra där genom åren.

Någon skrev att hårdrockare är utdöende? Det är vi inte kan jag tala om :)

Tack. Det ska jag kolla upp :)
Svar på tråden Om man vill träffa en hårdrockare...