• Anonym (Hjälp­)
    Sat 7 Nov 2020 18:03
    331 visningar
    7 svar
    7
    331

    Hur gör jag slut?

    Jag vill lämna min sambo, men jag vet inte hur jag ska göra.

    Har funderat på detta i 1,5 år. Han säger jämnt att han älskar mig. Men jag känner att han inte lyssnar och respekterar mig. Har påpekat det flera gånger men det hjälper inte.

    Jag vill inte längre. Men jag vet inte hur jag ska säga det till honom. Vi har barn ihop.

    Hjälp mig.

  • Svar på tråden Hur gör jag slut?
  • Anonym
    Sat 7 Nov 2020 18:22
    #1

    Det verkar rätt illa om du inte kan säga det till din sambo
    Föreslår att du beställer tid på familjerådgivning , eftersom ni har barn  så måste ni få till ett bra samarbete om barnen

  • Anonym (.)
    Sat 7 Nov 2020 18:24
    #2

    Skriv ett brev.

  • Anonym (Tips från coache­n)
    Sat 7 Nov 2020 20:25
    #3
    +1

    Se till att ha din exit strategy klar innan du tar det samtalet, eller om du hellre skriver ett brev! Ställ dig i bostadsköer, se till att få ett boende, informera att du kommer att flytta ut, var beredd på stora känslor och tusen frågor, ni kanske inte kan diskutera barnfrågan samma dag, boka hellre in det till en stund några dagar senare.

  • Anonym (A)
    Sat 7 Nov 2020 21:27
    #4
    -1

    Skriv en bok

  • Anonym (snabb­t)
    Sat 7 Nov 2020 21:34
    #5
    +1

    Säg att du vill göra slut, snabbt och enkelt utan krusiduller.

  • Anonym (Andre­a)
    Fri 25 Dec 2020 22:36
    #6
    +1
    Men jag känner att han inte lyssnar och respekterar mig. Har påpekat det flera gånger men det hjälper inte.
    Vännen, I hear you! Haft 'bra killar' men endå samma problem. Min slutsats är att det inte går att förändra någon som inte ser något problem.

    Va smart med barnen, gör en plan. Ekonomisk och känslomässig!
  • Fri 25 Dec 2020 22:54
    #7

    Well. Det låter som att det finns behov som du försökt att få fram som du inte lyckats med. Så kan det vara. Oavsett vad som händer kommer ni att behöva en dialog där du inte bara sänder utan även lyssnar. Börja idag.

Svar på tråden Hur gör jag slut?