• erikaABC

Tycker ni om Cloettas juleskum original?

Tycker ni om Cloettas juleskum original?
    En röd plastförpackning med tomte på som kommer varje år till julen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni om Cloettas juleskum original?
  • Aniiee

Nja, är mitt svar på det. Är kanske inte det roligaste godiset i skålen, men det går ju att äta i brist på annat.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Kexsmula

Ja! Skitgoda är de!

Men jag har tröttnat lagom efter nyår och då blir det PERFEKT att vänta 11 månader till på nästa tillfälle.

• erikaABC
    Aniiee skrev 2020-11-09 00:07:26 följande:

Nja, är mitt svar på det. Är kanske inte det roligaste godiset i skålen, men det går ju att äta i brist på annat.

I brist på annat? Om det är den sista biten kvar på botten?
  • Anonym (4)
    Kexsmula skrev 2020-11-09 01:37:03 följande:

Ja! Skitgoda är de!

Men jag har tröttnat lagom efter nyår och då blir det PERFEKT att vänta 11 månader till på nästa tillfälle.

Tycker också de är jättegoda
  • erikaABC
    Mortiscia80 skrev 2020-11-09 10:16:46 följande:

Jag tycker om smaken men föredrar de mindre som kommer i flerpackspåse :)

Är det också Cloetta?
  • Nimzay

Är väl rätt okej och kan ju vara riktigt goda att äta nån gång ibland, fast inte mitt favoritgodis direkt

• Aniiee
    erikaABC skrev 2020-11-09 10:15:22 följande:
    I brist på annat? Om det är den sista biten kvar på botten?
    Till exempel. Eller om det bara är lakrits kvar Demon
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • fluu

Japp! Jag är hopplöst reaktionär så jag vägrar allt annat än originalet. Fast egentligen är det nog mer upplevelsen än smaken jag älskar. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EbSmith

Asså de är ju inte äckliga men sjukt överskattade. Har aldrig köpt dem till mej själv, men skulle äta dem om jag är hemma hos nån, är sötsugen, men det enda som finns är skumtomtar.

Jag är mer en Paradiskartong-person.

• Physalis

De går att äta men är varken goda eller äckliga. Intetsägande är ett passande ord. Jag blev väldigt förvånad när jag jobbade i matbutik och förstod att det finns människor som älskar, längtar efter och köper dem ungefär som folk köper semlor.

Korrekturläser som en kratta
  • myskmalva

Skumgodis har aldrig riktigt varit min grej, men socker är ju alltid socker så det kan slinka ner en och annan tomte bara för den sakens skull.

• MrsPJ

Ja!!! Är nyfiken på hur årets med blåbär smakar. Men man får inte äta innan första advent såklart haha.

Svar på tråden Tycker ni om Cloettas juleskum original?