• SkumGrönBanan

    Bli gravid igen efter missfall

    Fick missfall för tre veckor sedan. Har haft en blödning som gick ner till att va en brun flytning några dagar men för att idag igen bli en blödning med färskt blod.

    Kan man se det som mens kanske? Eller är det fortfarande missfallsblödningen?

    Idag var gravstickan nästan negativ, bara ett jättesvagt streck och jag längtar så efter att få börja försöka för en liten igen... och ja är det idag mensen så... eller så resonerar jag bara önsketänkande!

  • Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall
  • Lilja3389

    Också haft missfall nyligen och fick en rejälblödning 2,5 vecka efter. Efter jag gjort efter kontroll med ultraljud, ringde bm som sa att de kunde vara någon liten rest kvar.

    Är snart 6 veckor sen mitt missfall men ingen mens i sikte. Borde haft ägglossning, men inte märkt av den. Vi har levt som vanligt. Känns inte som jag skulle vara gravid just nu, men man vet aldrig.

  • SkumGrönBanan
    Lilja3389 skrev 2020-11-09 13:24:53 följande:

    Också haft missfall nyligen och fick en rejälblödning 2,5 vecka efter. Efter jag gjort efter kontroll med ultraljud, ringde bm som sa att de kunde vara någon liten rest kvar.

    Är snart 6 veckor sen mitt missfall men ingen mens i sikte. Borde haft ägglossning, men inte märkt av den. Vi har levt som vanligt. Känns inte som jag skulle vara gravid just nu, men man vet aldrig.


    "Kunde vara någon liten rest kvar" men de gjorde inget åt det?

    Är du helt blödningsfri och fått ett negativt gravtest vid det här laget?
  • Lilja3389

    Japp... de sa att allt såg bra ut på efter kontrollen, negativt test. Men senare samma vecka kom en blödning. Men lite klumpar. Så kunde de vara sa dom. Kom bara en blödning på natten. Så inte så mens likande. Tyckte inte bm jag träffade va jätte bra, skrivit om de i en annan tråd.

    Frågade om vi skulle göra ny efterkontroll, men de tyckte hon va onödigt...

    Varit blödningsfri ett bra tag. Blödde 4-5 dagar. Sennuppehåll tills den kortare blödningen. Inget sen dess ca 3 veckor sen nu. Gjorde ett test förra veckan som också va negativt, så tänker min kropp borde komma igång. Men ingen mens i sikte... så tröttsamt detta

  • SkumGrönBanan
    Lilja3389 skrev 2020-11-09 15:08:17 följande:

    Japp... de sa att allt såg bra ut på efter kontrollen, negativt test. Men senare samma vecka kom en blödning. Men lite klumpar. Så kunde de vara sa dom. Kom bara en blödning på natten. Så inte så mens likande. Tyckte inte bm jag träffade va jätte bra, skrivit om de i en annan tråd.

    Frågade om vi skulle göra ny efterkontroll, men de tyckte hon va onödigt...

    Varit blödningsfri ett bra tag. Blödde 4-5 dagar. Sennuppehåll tills den kortare blödningen. Inget sen dess ca 3 veckor sen nu. Gjorde ett test förra veckan som också va negativt, så tänker min kropp borde komma igång. Men ingen mens i sikte... så tröttsamt detta


    Usch så jobbigt då. Hoppas det rättar till sig snart ????

    Jag lever fortfarande i ett naivt hopp om att "det här kommer gå fort, jag är snart gravid igen..." men hur det blir återstår att se. Så tröttsam väntan!
  • Lilja3389

    Ja de hoppas jag med :)

    Ja vet precis vad du menar.. tänker samma. Tiden går långsamt dock. Hoppas de tar sig för dig <3

  • SkumGrönBanan

    Som sagt. Två bruna dagar, sen färskt blod igår och rätt så mycket. Idag inget blod alls bara yttepytte lite brunt.

    Räknar man missfallet som mensens första dag hade jag kunnat haft ägglossning som igår. Visserligen inte märkt av en ägglossning på nåt annat sätt men en del säger ju att man kan få blödning vid ägglossning. Funderar på om det kan ha varit därför det blödde igår...

    Ja mycket analyser och spekulationer blir det när man går omkring och hoppas ?

Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall