• Mon 9 Nov 2020 17:28
    821 visningar
    9 svar
    9
    821

    Kub i Uppsala under Corona?

    Hejsan! Hur är det med KUB nu här i Uppsala? Är det fortfarande så att de inte låter en göra det för att de måste prioritera resurserna under Corona? Någon som har gjort det nyss eller ska göra det snart och fått en bokad tid och vet hur det ligger till?

    Är i vecka 12+0 15 december om inget skitit sig innan dess vill säga.

  • Svar på tråden Kub i Uppsala under Corona?
  • Anonym (B)
    Mon 9 Nov 2020 18:12
    #1
    +1
    EmiliaSol skrev 2020-11-09 17:28:50 följande:

    Hejsan! Hur är det med KUB nu här i Uppsala? Är det fortfarande så att de inte låter en göra det för att de måste prioritera resurserna under Corona? Någon som har gjort det nyss eller ska göra det snart och fått en bokad tid och vet hur det ligger till?

    Är i vecka 12+0 15 december om inget skitit sig innan dess vill säga.


    Nej då, de gör KUB på Akkis. Däremot får man inte ha med någon medföljande.
  • Mon 9 Nov 2020 20:32
    #2

    Tack så mycket! ????

  • Anonym (:))
    Mon 23 Nov 2020 15:53
    #3

    Hur gick det? På deras hemsida finns ett meddelande att de inte utför kub: "Med anledning av det rådande läget kring covid-19 har beslut fattats att fostermedicinska mottagningen ställer in all KUB-verksamhet från och med torsdag 26 mars och framåt."

    Har de inte uppdaterat bara?

  • Anonym (O)
    Mon 23 Nov 2020 16:23
    #4
    Anonym (:)) skrev 2020-11-23 15:53:39 följande:

    Hur gick det? På deras hemsida finns ett meddelande att de inte utför kub: "Med anledning av det rådande läget kring covid-19 har beslut fattats att fostermedicinska mottagningen ställer in all KUB-verksamhet från och med torsdag 26 mars och framåt."

    Har de inte uppdaterat bara?


    De gör kub just nu. Inställt i våras och fram till mitten av sommaren om jag minns rätt. Sen är det inte sagt att det inte blir inställt igen med tanke på hur läget är nu och personal börjar kallas in från andra enheter nu igen.
  • Anonym (B)
    Mon 23 Nov 2020 16:24
    #5
    Anonym (:)) skrev 2020-11-23 15:53:39 följande:

    Hur gick det? På deras hemsida finns ett meddelande att de inte utför kub: "Med anledning av det rådande läget kring covid-19 har beslut fattats att fostermedicinska mottagningen ställer in all KUB-verksamhet från och med torsdag 26 mars och framåt."

    Har de inte uppdaterat bara?


    Stämmer inte. Jag är där för kontroll varannan vecka och ser kvinnor gå in på KUB. Däremot har de inte uppdaterat överallt om medföljande. Man får absolut inte ha med sig någon och varje gång är det någon som ändå har det.
  • Anonym (:))
    Mon 23 Nov 2020 18:12
    #6

    Jag såg att de inte uppdaterat sidan sedan i mars så de är väl lite sega bara. Tack så mycket :)

  • Anonym (:))
    Mon 23 Nov 2020 18:20
    #7

    Vi ni förresten om man kan boka tid där själv eller måste det ske via mvc?

  • Anonym (:))
    Mon 23 Nov 2020 18:21
    #8

    Vet ni förresten om man kan boka tid där själv eller måste det ske via mvc?

  • Tue 24 Nov 2020 21:21
    #9

    Jag fick en tid bokad via min barnmorska på akademiska om några veckor?? Jag förstår ju varför partner inte får följa med men det känns ju såklart tråkigt att min sambo inte får vara med. Det är första för oss och känns redan som att han har svårt att förstå vad som komma skall. Också rädd att man ska få dåliga besked ex avstannad graviditet eller liknande och att han inte ska vara med. Men skönt iaf att möjligheten till kub finns trots pandemi. Hoppas de inte behöver stänga det igen.

Svar på tråden Kub i Uppsala under Corona?