• Gunilla Andersson

    Tvingade mig att köpa använd produkt

    Idag var jag inne på butiken normal och kollade på lite smink. Jag såg en ögonskuggspalett som redan var öppnat med flertal fingeravtryck i sig och testade på min hand. Det fanns en annan palett med klistermärket test på men den var helt krossad så tänkte att det inte spelade så mycket roll då den andra somsagt också redan var öppnad och testad. En tjej som jobbade i butiken fick syn på mig när jag tog ögonskuggan på handen och började genast att skälla ut mig totalt inför hela butiken. Förklarade att ögonskuggan redan var öppnad men hon sa att det inte spelade någon roll och att jag nu var tvungen att betala för produkten fast den var använd. Blev sjukt jävla irriterad och kan man verkligen tvinga någon att betala för en använd produkt? Vad tycker ni hade? Gjorde jag eller personalen fel?

  • Svar på tråden Tvingade mig att köpa använd produkt
  • Mortiscia80

    Du gjorde fel som testade en förpackning som inte var avsedd som test. Personalen kunde ju inte veta att det inte var du som öppnade den. Sedan är det däremot upp till butiken att bevisa att det var du som bröt förpackningen, t ex med övervakningsfilm. De gjorde alltså fel som tvingade dig att betala. Du kan försöka kontakta deras kundtjänst och förklara läget, kanske ger de pengarna tillbaka frivilligt, annars får du nog leva med det och veta bättre till nästa gång.

    lawline.se/answers/bryta-forpackningar-i-butik

  • Jiller

    Varför testar man ens något som andra har varit med fingrarna i när vi är mitt i en pandemi??

  • Gunilla Andersson

    Update - mailade normal och klagade på det usla bemötandet och har nu fått ett presentkort på 100 kr. Det lönar sig faktiskt att klaga hahah

  • Lainie Kennedy
    Gunilla Andersson skrev 2020-11-10 11:54:49 följande:

    Update - mailade normal och klagade på det usla bemötandet och har nu fått ett presentkort på 100 kr. Det lönar sig faktiskt att klaga hahah


    Grattis Karen
  • moaguuun

    Irriterande att folk får gå runt och shoppa i butiker som man lika gärna kan köpa online. När andra inte ens får gå till jobbet några timmar i veckan. Känns som något är väldigt fel där

  • sextiotalist
    moaguuun skrev 2020-11-10 17:22:10 följande:

    Irriterande att folk får gå runt och shoppa i butiker som man lika gärna kan köpa online. När andra inte ens får gå till jobbet några timmar i veckan. Känns som något är väldigt fel där


    Lite ot, men jag handlar hellre i en rätt tom affär än står i kö med massor av folk på en trång plats.

    Däremot skulle jag under rådande omständigheter (inte annars heller) prova smink.

    Om det provas så är det med spatel och på handen och med en som arbetar.

    Är rätt förvånad om det är någon butik som har smink för provning under dessa tider
Svar på tråden Tvingade mig att köpa använd produkt