• PiffaTjejen

    Hcg vid utomkvedshavandeskap

    Halloj!

    Läkaren oroade sig för utomkvedshavandeskap Pga vätska bakom livmodern. Därför fick jag lämna blodprov vid två tillfällen för att han skulle se om hcg stigit som det ska. Har fått mitt resultat nu såg jag på 1177!

    Vecka 4+1 kl 11.00 låg mitt hcg värde på 155. Vecka 4+5 klockan 08.00 låg det på 742.

    Någon som vet om det är en normal stigning? Någon som haft utomkvedshavandeskap och som minns hur deras hcg stegring såg ut?

  • Svar på tråden Hcg vid utomkvedshavandeskap
  • Anonym (G)
    PiffaTjejen skrev 2020-11-09 22:18:27 följande:

    Halloj!

    Läkaren oroade sig för utomkvedshavandeskap Pga vätska bakom livmodern. Därför fick jag lämna blodprov vid två tillfällen för att han skulle se om hcg stigit som det ska. Har fått mitt resultat nu såg jag på 1177!

    Vecka 4+1 kl 11.00 låg mitt hcg värde på 155. Vecka 4+5 klockan 08.00 låg det på 742.

    Någon som vet om det är en normal stigning? Någon som haft utomkvedshavandeskap och som minns hur deras hcg stegring såg ut?


    Va bra att du har fått träffa en läkare som tar blodprov som referens! Det är det inte alla som gör! Har själv fått tjata mig till det ibland. Haft tre utomkveds.

    Hcg fördubblas på 48 timmar vid normal graviditet. Vid utomkveds så stiger det inte lika mycket. Så jag skulle säga att utifrån hcg så ser det normalt ut för dig. Sen får läkaren bedöma vad det är de ser på ultraljud osv. Lycka till!
Svar på tråden Hcg vid utomkvedshavandeskap