• Tue 10 Nov 2020 14:01
    257 visningar
    3 svar
    3
    257

    Sover inte och mänsklig napp

    Halli hallå!

    Som rubriken lyder min bebis på 3 månader sover knappt på dagarn (jo I vagn 3h de e allt) har provat bärsele,bärsjal ja allt allt funkade ett tag inte längre. Och sen vill ja att hon sover inomhus när det är ruggigt väder. Nätterna går hur bra som helst. Till detta hör till att hon har sjukt svårt att slappna av och komma till ro.

    Hon har aldrig tagit napp har säkert lagt ner någon tusenlapp på o hitta rätt bland napphimeln men nää hon får kväljningar och dom ploppar ut trots dagliga försök i 3 månader så som ni säkert förstår så får ja agera napp.

    Inget mig emot egentligen men man vill ju hinna med annat o inte bara ligga i sängen 2h på kvällarna för hon ska äta o sen snutta o när ja går ifrån (när hon väl släpper,) tar de 15min o sen måste ja börja om från början eftersom hon vaknat.

    Egentligen vet ja inte varför ja skriver,vet ju att de kommer bli bättre och hon är bara 3 månader.

    Vill ju tillbringa tid med mannen och inte gå o lägga mig 18-19

    Men vill höra andra med liknande problem samt när blir det bättre?

  • Svar på tråden Sover inte och mänsklig napp
  • Tue 10 Nov 2020 14:45
    #1

    Ja lite så är det att ha bebis Varför måste du natta henne? Jag har haft mina ammande bebisar i famnen framför tvn hela kvällarna. Suttit och ammat och sedan har bebisen fått följa med när jag/vi skulle sova. Tänk så här: det här är några få månader av ditt och ditt barns liv, du kommer inte behöva sitta med ditt barn i soffan för resten av livet (även om det kanske känns så nu), om bara några månader kommer ditt barn inte vilja ligga vid bröstet hela tiden och kommer acceptera att bli nattad. Men som du skriver, ditt barn är bara 3 mån. Vänta ett tag med få in nån nattningsrutin.

  • Tue 10 Nov 2020 14:46
    #2

    Ja lite så är det att ha bebis Varför måste du natta henne? Jag har haft mina ammande bebisar i famnen framför tvn hela kvällarna. Suttit och ammat och sedan har bebisen fått följa med när jag/vi skulle sova. Tänk så här: det här är några få månader av ditt och ditt barns liv, du kommer inte behöva sitta med ditt barn i soffan för resten av livet (även om det kanske känns så nu), om bara några månader kommer ditt barn inte vilja ligga vid bröstet hela tiden och kommer acceptera att bli nattad. Men som du skriver, ditt barn är bara 3 mån. Vänta ett tag med få in nån nattningsrutin.

  • Tue 10 Nov 2020 14:47
    #3

    Oj blev nog att jag tryckte två ggr. Men hur som helst, mina två yngsta ville inte heller ta napp, jag gav upp det rätt snabbt och det är jag glad för nu, det är jobbigt att vänja av med napp senare

Svar på tråden Sover inte och mänsklig napp