• Anonym (Förtvivlad)

    Fler som blivit ofrivilligt sterila efter utomkvedhavadeskap?

    Detta är väldigt svårt för mig och skriva och ännu svårare att tala om de jag är inte en person som öppnar upp mig lätt och bara tänka på detta som jag gör varje dag får mig att vilja brista. 2016 blev jag akut opererad för ett utomkvedhavadeskap på vänster äggledare dom tog bort den utan att fråga mig först , jag hade svårt att förstå och släppa den chocken av vad som hänt mig och vad jag fick gå igenom. Jag hade redan en dotter vid det tillfället som jag va så fruktansvärt glad över. Och jag blev gravid fyra månader efter den operationen på nytt med en frisk graviditet och födde en frisk dotter till. jag tänkte liksom att det kommer aldrig hända mig igen men så i mars 2020 hände det igen jag fick ett nytt utomkvedhavadeskap exakt 4 år efter på samma dag och månad efter förra jag föll till golvet mitt hjärta höll på att brista läkaren sa att de fanns så många risker med att behålla den äggledare som fanns kvar så jag kände att de fanns inget annat val än och låta dom ta den, dom tog det sista jag hade kvar för att känna mig som en kvinna, och jag har förlorat en stor del av mig själv jag är så glad och tacksam att jag har mina två barn jag har men vi ville så gärna ha en till och sjukvården vill inte heller hjälpa oss inte bara att jag förlorat båda mina äggledare dom vill inte ens hjälpa mig att kunna bli gravid är det nån som varit med om liknade som vill berätta sin historia?

    Jag har alltid känt extra för dom som är ofrivilligt barnlösa och har alltid sagt sedan ung ålder att när jag själv fått mina egna barn så ska jag donera mina ägg men nu vet jag inte ens om jag kommer att kunna göra det iheller.

Svar på tråden Fler som blivit ofrivilligt sterila efter utomkvedhavadeskap?