• Saurin8960

    Försök till syskon - ev symtom

    Slutade med mina ppiller i september för att vi ska göra ett försök att få ett syskon. Efter att jag slutade med ppillren fick jag ett väldans blödningstrassel där jag blödde i princip varannan vecka. Men vi har försökt att ha regelbundet sex så gott det går sedan 2 mån ändå.

    Sista gången jag blödde var 25 oktober och då hade jag ingen som helst mensvärk eller några andra större symtom som jag brukar ha under mens. Blödde inte heller lika rikligt som jag brukar.

    Nu har jag mått illa stundtals några dagar och fått en sorts molvärk/stickningar i magen. Illamåendet kommer väldigt plötsligt och ofta när jag är hungrig och blir bättre av att äta något, lite magkatarr-stuk. Känns till och från som att det spänner i magen och är väldigt svullen, får märken efter byxorna vilket jag inte brukar få. Inga speciellt ömma bröst, nån finne här och var har dykt upp men inget annat.

    Kan det vara någon graviditet på gång? Även om det känns osannolikt att det ska gå så fort, trots att det inte verkar vara omöjligt. Tog ett grav.test i lördags där jag tyckte mig se något svagt, men vet inte om det var ett spökstreck. Ska testa mig innan denna helg igen.

    Har haft så oregelbunden mens också så kan inte avgöra exakt när jag ska testa mig.

    Har någon varit med om mindre symtom vid andra graviditeten?

  • Svar på tråden Försök till syskon - ev symtom
  • henriksonam

    Jag är lite som dig där.. Känner mig gravid o vi planerar ett syskon.. Har haft illamående, molvärk i magen l ryggen, finnar lite här o där, trötthet och mer flytningar och känner att något är i min mage men när jag gör gravtest så är det negativt.. Och vet inte om man kan be om stt få göra hcg test eller vul????

  • Saurin8960

    Vad spännande!

    Känner du nån skillnad isåfall nu mot när du blev gravid med ert första barn? Har du gått över BIM?

  • Carolaline

    Hoppas att det ligger ett litet pyre där inne!

    Vi försöker också få syskon, tog ut en hormonspiralen och fick en jätteblödning i 10 dagar. Sen verkade allt återgå till det normala och jag hittade ägglossningen. Sen 4 dagar efter ÄL har jag haft sådan mensvärk och aktivitet i livmodern. Den känns liksom tung och fylld. Har BIM imorgon, har testat med extra känsliga tester från RFSU men de säger negativt utan tvekan. Kanske är det bara en enda stor uppladdning för mens. Då kommer jag bli väldigt besviken efter två veckor av mensvärk, lätt illamående och ett förändrat humör.

    Då vet du inte alls när du har BIM? Lycka till!!

  • Saurin8960

    Vad skönt att det trots den långa blödningen verkar som det rätade upp sig hyfsat snabbt för dig!

    Men vad konstigt att det visar neg då du ändå känner dig så pass gravid.. har du provat något annat test än RFSU? T ex Clearblue early?

    Näe, jag har verkligen ingen aning eftersom jag blött hipp som happ sen jag slutade med pillren utan känns som jag får testa mig med jämna mellanrum så länge ev mens inte dyker upp..

    Har fortfarande ont/stickningar idag och känns även lite i ryggslutet, lyfte några tyngre färghinkar imorse och kände hur det drog ihop sig i magen efteråt så de känns ju skumt det här.. tror framförallt inte längre att det är ägglossning jag känner av då jag haft ont så länge, plus illamående och lite ömma bröst.

  • Carolaline

    Ja, det var en väldig tur! Det ska inte påverka så hårt med en hormonspiral så förhoppningsvis är allt igång som det ska. Jättemärkligt, samtidigt som det kan bara en till jätteblödning på G och att det är den jag känner. Skillnaden är nog ganska svår att avgöra för min del. Jag har testat några olika märken men all säger nej, så jag får nog släppa hoppet den här gången.

    Inte så lätt när man inte vet alls vart man är i cykeln. Att testa med ÄL-test varje dag kanske vore något, om det inte redan har tagit sig nu. Låter ju helt klart som att det händer något där inne i alla fall! Så himla roligt om det redan tagit sig! Jag håller mina tummar för det!

  • Saurin8960

    Ja, det är det som sägs vara fördelen med hormonspiral, att det är lätt att komma igång igen. Men låter ju ändå skumt med alla symtom du har även om testen just nu är negativa..

    Ja, jag tänkte att jag ska avvakta lite och får jag mens igen så kör jag på med äl-stickor bara för att få ett hum om hur jag ligger till. Eller hur! Just den här molvärken/stickningarna känner jag igen sen jag va gravid med mitt första, hade väldigt ont då också men tycker att jag hade mer symtom den gången än vad jag har nu.

    Tack snälla du, ska testa mig så fort testen kommer på posten! Håller alla mina tummar för dig/er också!

Svar på tråden Försök till syskon - ev symtom