• Anonym (Ont)

    Långvarig smärta till höger i magen

    Hej,

    Har i 6 veckor nu haft dunkande och molande smärta i nedre delen av magen på höger sida. Snett nedanför naveln. Periodvis har det gjort så ont att jag vaknat av det på nätterna. Men det har aldrig gjort så ont att jag velat söka akut.

    Senaste dagarna har smärtan strålar ut i sidorna, vid höftbenet, och bak i ryggen. Men det är ganska dov värk.

    Har varit hos gynekolog som inte såg något fel och blindtarmsinflammation ter sig inte på detta sätt. Äter som vanligt.

    Någon som haft liknande? Vad var fel? Vården verkar inte veta vad de ska göra.

  • Svar på tråden Långvarig smärta till höger i magen
  • Anonym (sök vård)

    Blindtarmsinflammation kan te sig så. Du kan ha en kronisk inflammation, där blindtarmen ligger gömd bakom tjocktarmen. Sök för detta.

  • Anonym (Ont)

    Oj, aldrig hört talas om. Är det farligt? Hur går undersökningar till? Ska jag säga till vårdcentralen att jag misstänker det när jag ringer? Det var dem som hänvisade mig till gyn nämligen och verkar inte vilja ta emot mig riktigt.

  • Anonym (Bea)

    Jag hade problem med blindtarmen länge innan det till slut blev så akut att jag åkte in och fick akutopereras. Sista gången det var riktigt illa var några veckor innan operationen. Så kan absolut vara så. Kirurgen bekräftade detta. Tycker du ska söka för det, för jag antar att du vet att man dör av brusten blindtarm om det går så långt och om man inte får vård.

  • Anonym (Ont)

    Hur länge har man ont innan det blir akut eller går över? Hittar ingen info alls på nätet om detta tillstånd. Vc hade inte tid förrän nästa vecka. Vill veta allt.

  • Anonym (Anonym 666)

    Klart det kan vara blindtarmen. Du skulle ha sökt vård för ca 5 veckor sedan. Ring vc imorgon och boka tid.

  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-11-12 14:19:14 följande:

    Klart det kan vara blindtarmen. Du skulle ha sökt vård för ca 5 veckor sedan. Ring vc imorgon och boka tid.


    Såg just din kommentar om vc. Bra att du har en tid iaf.
  • Anonym (Ont)

    Första veckorna väntade jag på att det skulle gå över. Sen hänvisade vc mig till gyn som inte heller hade tid direkt och nu har jag då en tid bokad längre fram på vc. Undrar mest hur länge det är normalt att gå med det här?

    Sitter varje kväll redo att åka in akut men sen blir det liksom inte mer.

Svar på tråden Långvarig smärta till höger i magen