Varför inte följa på Instagram?
Jag har en killkompis som inte vill följa tillbaka mig på Instagram. Han tycker att jag är en sån fin och bra person, men jag vågar liksom inte fråga varför han då inte följer mig...
Följer ni alla era kompisar?
Jag har en killkompis som inte vill följa tillbaka mig på Instagram. Han tycker att jag är en sån fin och bra person, men jag vågar liksom inte fråga varför han då inte följer mig...
Följer ni alla era kompisar?
Nej jag följer inte alla kompisar även fast vi är bästa vänner sedan 40 år tillbaka.
Min partner har Instagram men har inte varit inloggad sedan 3 år och följer därmed inte mig. Han har heller aldrig lagt upp något där.
Nej jag följer inte alla kompisar även fast vi är bästa vänner sedan 40 år tillbaka.
Min partner har Instagram men har inte varit inloggad sedan 3 år och följer därmed inte mig. Han har heller aldrig lagt upp något där.
Nej, jag följer inte alla mina kompisar på instagram. Ärligt talat, många av mina vänner lägger upp trista grejer som jag inte vill ha i mitt flöde. Jag bryr mig inte om att se tusen bilder från någons trädgård, varenda måltid någon äter eller ett överflöd av selfies. Jag är inte intresserad. En bekant började följa mig för ett tag sedan, men jag har inte följt henne tillbaka pga av att hennes konto är fyllt av hennes stora intresse taxidermi och hennes "konst" som bestod av mycket naket och blod. Konstigt nog ville jag inte se det om jag kunde undvika det. Vilket jag kunde!
Oki, får jag fråga varför du inte följer alla kompisar?
Det mesta på IG är så ointressant att det är helt omöjligt att följa. Lever man sitt liv via skärmar kanske det finns något nöje med det, men lever man irl så är all denna bildhysteri totalt ointressant.
Det mesta på IG är så ointressant att det är helt omöjligt att följa. Lever man sitt liv via skärmar kanske det finns något nöje med det, men lever man irl så är all denna bildhysteri totalt ointressant.
Nej, jag följer inte alla mina kompisar på instagram. Ärligt talat, många av mina vänner lägger upp trista grejer som jag inte vill ha i mitt flöde. Jag bryr mig inte om att se tusen bilder från någons trädgård, varenda måltid någon äter eller ett överflöd av selfies. Jag är inte intresserad. En bekant började följa mig för ett tag sedan, men jag har inte följt henne tillbaka pga av att hennes konto är fyllt av hennes stora intresse taxidermi och hennes "konst" som bestod av mycket naket och blod. Konstigt nog ville jag inte se det om jag kunde undvika det. Vilket jag kunde!
Om man vänder lite på det hela, skulle du vilja att människor följer dig för att de är just dina vänner?
Gud nej, följer väldigt få av mina vänner. Dom flesta har extremt tråkiga instagramkonton som jag inte vill ha i mitt flöde. Är noll procent intresserad av deras halvkassa gym-selfies, matbilder, festbilder i brusigt dåligt ljus osv. Vi är jättebra kompisar, men för mig suger dom på instagram. Jag följer mest intressanta konton som har med mina hobbys att göra.
Jag har inget behov av att dom följer mig heller eftersom jag inte mäter vänskap på det sättet.
Varför en del av mina vänner och jag inte följer varandra har att göra med att vi inte villkorar vår vänskap.
Vi kan visa varandra nån bild på Instagram när vi träffas eller ta en bild på varandra och lägga upp men i övrigt håller vi vissa saker privat för oss själva.
Jag följer bara kompisar som lägger upp roliga eller konstnärliga saker. Barn, familj, fotboll, nån jävla tårta osv har inget in mitt flöde att göra på Insta. Det kan jag råka se på Fejjan om jag nån gång förvirrat mig in i det träsket. Insta för mig är kort kul/intressant underhållning, inte ett forum.
Nej, jag följer inte så många. Går in ibland men jag är rätt ointresserad av sociala medier över huvud taget. Har några FB grupper jag följer och kollar dotterns insta då och då.
Jag följer bara någon enstaka.