Var hittade du alkoholen?
För en tid sedan kom jag på min man att dricka bakom min rygg. Jag pratade med honom. En gång. Två gånger. Tio gånger.
Han gick över till att gömma alkoholen. Efter några veckor hittade jag den, i ett av våra uthus. ( vi bor på mindre gård).
Jag tog upp det igen och nu förklarade jag för honom att jag höll på att tröttna, både på honom och alkoholen. Det var i slutet på augusti. Då mådde han jättedåligt i några dagar och lovade att sluta dricka. Det gick i tre veckor, sen var han igång igen. Jag vet att han är på systemet och handlar ca var femte dag, men jag ser aldrig att alkoholen kommer hem. Jag misstänker att han åker till systemet och handlar, åker hem med alkoholen och sedan hämtar mej på jobbet. ( vi samåker)
Han dricker när jag inte är hemma, är borta några timmar på em/ kväll 3-4 gånger i veckan.
Vet att han kör på bag-in-box. Inget man gömmer bakom en blomma direkt. Har letat överallt hemma, till o med bland mina egna kläder. I hans garderob, i köket, tvättstugan, i hela huset, i ungarnas rum , ( de är vuxna och bor inte hemma längre) det händer att han dricker när jag har lagt mej, så sovrummet kan nog uteslutas, men jag har letat där också.
i uthusen , i jordkällaren, i garaget, utomhus i husgrunden... men, ingenstans
Och ja, jag VET att han har köpt alkohol!
Du som lever med en alkoholist som gömmer alkoholen, var har du hittat gömman?