• höstdimma

    Antologi om syskonmisshandel

    Jag vill samla berättelser till en antologi om syskonmisshandel


    Jag vill samla berättelser till en antologi om syskonmisshandel.


    I samband med #metoo-rörelsen gavs det ut flera antologier med berättelser där kvinnor berättar om mäns sexuella trakasserier. Jag skulle vilja ge ut en antologi där folk anonymt berättar om sina erfarenheter om syskonmisshandel. Jag söker därför personer som skulle kunna tänka sig att vara med i en sådan antologi? Det här skulle hjälpa till att synliggöra problemet. Och sedan tycker jag personligen att det är intressant att få ta del av andras erfarenheter. Jag har nämligen själv blivit utsatt och har beskrivit vad jag varit med om i två böcker.


    Jag har redan fått in några berättelser, men behöver fler. Man får skriva så mycket eller så lite som man själv vill. Den som är intresserad kan skriva till info@syskonmisshandel.se och helst så snart som möjligt. Jag ser med stort intresse och tacksamhet fram emot era bidrag. Tack!


    Med vänlig hälsning,


     


    Helén

  • Svar på tråden Antologi om syskonmisshandel
  • Anonym (U)

    Intressant. vart riktigt illa behandlad av min bror men har inte hört talas om begreppet syskonmisshandel. 

  • höstdimma

    Hej,

    Jag beklagar verkligen det du har blivit utsatt för. 

    Just för att jag själv blivit utsatt och vet vilket stort lidande det orsakar vill jag göra vad jag kan för att uppmärksamma problemet. Jag kan också berätta att vi är väldigt, väldigt många i Sverige som har råkat ut för det här. Så du är långt ifrån ensam.

    Har du lust att berätta för mig om det? Jag driver en informationsblogg om syskonmisshandel : www.syskonmisshandel.se.

    Vi kan prata här på den här tråden eller också kan du skriva till info@syskonmisshandel.se.

    Som du kan se på mitt inlägg så söker jag personer som kan tänka sig att berätta anonymt i en antologi om sina erfarenheter. Kan du tänka dig att vara med? Jag kommer inte att avslöja din identitet för någon.

    Vänliga Hälsningar

    Helén

Svar på tråden Antologi om syskonmisshandel