• Anonym (Tråkigt liv)

    Vårt liv är så tråkigt

    Jag och min kille har vart tillsammans till och från i några år. Han var gift när jag träffade han men hade öppet förhållande vilket han övertalade mig om att allt vi gjorde var helt okej. Han skiljde sig och vi blev ihop. Kan inte säga att vi kände varandra jag blev kär och blind. Har till och från lämnat han då vi inte kommer någonstans i vårt liv och varje gång har han hittat nya tillfälliga tjejer både som han hunnit bli ihop med , träffat eller bara pratat med. Men så blir vi ihop igen för jag känner mig så ensam och har inte lätt för lära känna nya människor. Ju mer tiden går och för varje gång jag lämnar han blir det bara värre och värre och jag får reda på mer och mer. Han ha vart ute på sex sidor lagt ut bilder på sig och även tittat på andra pratat med andra. Jag litar inte på han alls men ändå är jag med han. Nu är sexlusten helt borta från min sida och det var det bästa vi hade sexet (därför jag föll för honom) vi pratar inte längre och har ett tråkigt vardagsliv är soffan framför tv.

    Kan man lita på någon igen kan man får tillbaka de man hade när man träffades eller träffade jag en kille som jag lärde känna och insåg han inte passar mig?

  • Svar på tråden Vårt liv är så tråkigt
  • Bamse69

    Hej tråkigt för dig känns som ni kommit till vägs ände hör gärna av dig om du vill prata mera och diskutera 

  • Anonym (Tråkigt liv)

    Ja och jag vet inte hur jag ska komma u den , eller vad man kan göra . jag har liksom inget liv längre ingen jag umgås med utom han och vi bor inte ens ihop för vi har barn på varsitt hål varannan vecka. jag träffa inte en ända vuxen människa förutom dem på jobbet som man knappt pratat med. 

  • Anonym (Ghost)

    Men vadå, inte vet? Det är ju bara att göra slut. Han beter sig svinigt och ni har inget gemensamt. Vad mer behöver du för att inse...?

  • Anonym (Tråkigt liv)

    Men som alla dem andra gångerna jag lämnat han sa har han fått ?alla? att tro att det är jag som är den dåliga och pratat massa dåligt om mig med främlingar , rädd att han ska säga saker som inte är sanna och vända alla mot mig men jag vet att jag inte bodde ry mig men varför gör jag det. Hur ska magmunnar lita på en kille igen? Sen om jag gör slut igen så slutar jag inte få reda på vad han gör för folk verkar gilla drama då,dem berättar för mig vad han gör med någon ny eller att han träffat någon som känner någon jag känner som berättar för mig 


    Har inga vänner kvar sitter helt ensam alla tröttnat och jag orkade inte göra på allt folk sa längre. 

    så rädd för vad andra tycker och tänker och mitt självförtroende är helt borta 

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-12 13:49:47 följande:

    Men som alla dem andra gångerna jag lämnat han sa har han fått ?alla? att tro att det är jag som är den dåliga och pratat massa dåligt om mig med främlingar , rädd att han ska säga saker som inte är sanna och vända alla mot mig men jag vet att jag inte bodde ry mig men varför gör jag det. Hur ska magmunnar lita på en kille igen? Sen om jag gör slut igen så slutar jag inte få reda på vad han gör för folk verkar gilla drama då,dem berättar för mig vad han gör med någon ny eller att han träffat någon som känner någon jag känner som berättar för mig 


    Har inga vänner kvar sitter helt ensam alla tröttnat och jag orkade inte göra på allt folk sa längre. 

    så rädd för vad andra tycker och tänker och mitt självförtroende är helt borta 


    Men låt honom snacka då! Ska du vara tillsammans med den där tönten för att andra inte ska tycka nåt om dig? Vem bryr sig? Du behöver inte ha de människorna i ditt liv ändå, och desto bättre! Och du kan be dina vänner hålla tyst om vad han gör, säg att du inte är intresserad och att det är ganska taskigt att dra upp honom när de vet att ni gjort slut. Också ett bra sätt att få reda på vilka som är sjyssta kompisar eller inte. Och om du nu inte har några vänner kvar alls så har du ju heller inga att förlora. Den enda du har att förlora är dig själv!
  • Anonym (Tråkigt liv)

    Jag förlorade mig själv och gör mer och mer . Jag vet ju vilken tjej jag varit. Hur får man nya vänner och hur ska man kunna lita på någon igen. Jag har blivit sviken så många gånger men för varje gång blir de bara värre. Så rädd för ensamheten att vara helt själv att inte ha någon alls .

    Jag jämför mig alltid med andra och tror jag vill ha de dem har .

    Alla söker ju efter lyckan men jag har inte hittat den ännu , jag kan känna mig så misslyckad över vad jag gjort i livet och det är så lite tycker jag.

    Jag kommer stå helt ensam vad gör man sen

  • Anonym (Ghost)

    Vänner och en ny kille är en senare fråga. Du måste fokusera på här och nu, och nuet är allt annat än bra. Frågan är bara hur länge det ska fortsätta så. Och det är inte världens sämsta att vara ensam. Du kommer garanterat träffa nya människor sen, särskilt när corona är över.

  • Anonym (Tråkigt liv)

    Vad gör man när paniken på kvällarna kommer när man försöker sova och alla tankar kommer.

    Hur ska man gå vidare

  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-12 14:23:06 följande:

    Vad gör man när paniken på kvällarna kommer när man försöker sova och alla tankar kommer.

    Hur ska man gå vidare


    Man tänker på nåt annat, något trevligare. Du går vidare genom att leva ditt liv en dag i taget. Det lär inte vara någon större förlust att lämna en sån person ändå, men det är klart det kan kännas tomt.
  • Anonym (ems)

    Det låter som om du skulle behöva lite terapi för att komma ur det där.
    Det är inte farligt att vara ensam. Inte alls. Och du har ju dessutom barn.

    Och när folk pratar om honom (hur kan de göra det eftersom du aldrig träffar andra vuxna?) är det ju bara att säga "kul för honom". Och sedan inte bry sig mer. 

  • Anonym (Tråkigt liv)

    dem skickade meddelande till mig via social media vare sig jag ville eller inte så blockade bort mig från det och orkade inte med folk som ville bara ha något att prata om 

    jag har mina barn varannan vecka och utan dem hade jag aldrig klarat att ändå ha ett liv för oftast känns de som jag inte ha något liv utan bara är 

    jag vill ha någon att umgås med så man få skratta ha något att se fram emot 

    nu gör jag ju bara saker för man måste 

    hade velat ha mer att ge mina barn 

  • Anonym (Tess)

    Fast när han är singel har han väl rätt att göra vad han vill, titta på, prata med och ha sex med andra.

    Låter ändå inte som att ni har något att bygga vidare på.

    Är nog bäst att ni går skilda håll.

  • Anonym (A)
    Anonym (ems) skrev 2020-11-12 14:45:33 följande:
    Det låter som om du skulle behöva lite terapi för att komma ur det där.
    Det är inte farligt att vara ensam. Inte alls. Och du har ju dessutom barn.

    Och när folk pratar om honom (hur kan de göra det eftersom du aldrig träffar andra vuxna?) är det ju bara att säga "kul för honom". Och sedan inte bry sig mer. 
    Håller med
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Usch vad ledsen jag blir när jag läser din text. Visst är det väl så att han får göra vad han vill när ni inte är ihop - men: det är inte vad detta egentligen handlar om.

    Du behöver lösgöra dig från honom - han är giftet i ditt liv. Han är inte bra för dig alls. Bättre att vara ensam än tillsammans med någon som dränerar dig på energi.

    Du verkar dessutom må oerhört dåligt på många plan. Att du är tillsammans med honom hjälper inte den situationen - snarare hindrar den dig från att få ordning på allt.

    1. Ta tag i ditt liv genom att prata med någon - en terapeut eller kurator - det kan du få genom vårdcentralen om du inte vill betala fullt pris, dvs gå privat. Försök att synliggöra vad du behöver för att du ska må bra?

    2. Gör det som krävs - bit för bit:

    Den viktigaste punkten i det är - gör slut med ormen. Inse att han inte är bra för dig. Bättre ensam ett tag än tillsammans med någon som inte är bra.

    Inse att endast du kan förändra ditt liv. Gör det och du ska se att saker kommer bli mycket bättre.

  • Anonym (Vicky)

    Verkar som att du har fel ingång på det. Du är inte tillsammans med honom för att du är kär, du är tillsammans med honom för att du inte vill vara ensam. Då är det svårt att jobba fram känslor som i grunden inte finns. Det bästa vore om du gjorde slut, accepterade att du eventuellt skulle må sämre en tid, men att det är för att ge dig själv en chans att bygga upp din inre kraft igen.

  • Anonym (ems)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-12 15:11:25 följande:

    dem skickade meddelande till mig via social media vare sig jag ville eller inte så blockade bort mig från det och orkade inte med folk som ville bara ha något att prata om 

    jag har mina barn varannan vecka och utan dem hade jag aldrig klarat att ändå ha ett liv för oftast känns de som jag inte ha något liv utan bara är 

    jag vill ha någon att umgås med så man få skratta ha något att se fram emot 

    nu gör jag ju bara saker för man måste 

    hade velat ha mer att ge mina barn 


    Ja, men bra att du blockade. Det där klarar du dig ju utan!

    Det är inte helt hälsosamt att hänga upp det där på en annan person. Att du behöver någon annan för att ha saker att se fram emot t ex. Det kan bli direkt skadligt. För om du har den inställningen är det otroligt lätt att träffa fel person och ha överseende med grejer du egentligen inte kan leva med i längden.

    Jag tror verkligen att terapi skulle vara bra för dig. Så du kan få hjälp att hitta ditt eget fokus. Egna saker att se fram emot liksom.
  • Anonym (Tråkigt liv)

    Han gjorde det igen

    Ljög för mig

    Jag hittade bilder och videor på andra kvinnor nya och samma som innan

    Han säger att det är mitt fel att han är sån för jag säger han är sån

    Slut igen men hur går jag vidare

  • Anonym (ems)
    Anonym (Tråkigt liv) skrev 2020-11-16 09:15:54 följande:

    Han gjorde det igen

    Ljög för mig

    Jag hittade bilder och videor på andra kvinnor nya och samma som innan

    Han säger att det är mitt fel att han är sån för jag säger han är sån

    Slut igen men hur går jag vidare


    Det är bättre att vara ensam än att vara med någon som får en att må dåligt.

    Har du egentligen känt dig MINDRE ensam med honom?

    Jag tror fortfarande att du behöver träffa en terapeut. Det är inte hälsosamt att hänga upp sig på någon som gör en illa. Du behöver reda upp vad det beror på att du gör det. Och reda upp varför du är så rädd för ensamhet. Framför allt så du inte begår samma misstag igen.
  • Vanessa89

    Det är inte farligt att vara ensam. Däremot är det helt uppenbart att du lider av psykisk ohälsa vilket bland annat yttrar sig så som det gör i ditt liv. Precis som någon skrev så behöver du professionell hjälp form av samtalskontakt.

Svar på tråden Vårt liv är så tråkigt