• Supernova20

    Ett barn

    Ni unga mammor som valt att skaffa ett barn, vart bor ni i Stockholm? Undrar om någon vill ses på fika eller promenad? :) känns som man gör så fel om man bara vill ha ett. Vill höra lite om hur ni andra tänker och har det.

  • Svar på tråden Ett barn
  • anonym2005

    Jag är visserligen skånebo, men jag är mamma till en 10 månaders pojke nu och jag känner att jag inte vill ha fler.

    Jag orkar inte, så jag väljer att inte skaffa fler både för min skull men också för min familj.

    Då det har varit tungt och många stunder väldigt ansträngande fysiskt och psykiskt har det såklart tärt en del på vår relation och familjeliv, detta vill jag bespara hela familjen från att uppleva en gång till.

    Så, nej det blir högst troligt bara ett barn.

  • Supernova20

    Åh fina anonym 2005.

    Jag förstår dig exakt, och så känner jag också.

    Jag hade en tuff grav med depression och som höll i sig rätt länge efter. Jag känner inte heller att jag vill utsätta mig för det igen.. I min drömvärld ville jag ha 2 eller 3 barn men känner nu inte så..

  • anonym2005

    Jag gick i samma tankar, men precis som du beskriver känns det inte som att det skulle sluta väl med att skaffa ett barn till.

    Man måste se till sina förutsättningar och sin men också familjens hälsa och välmående.

    Min svärmor kräver nästan att vi skaffat ett till, och snart!

    Något som jag tyckt varit jobbigt att lyssna på, men i slutändan är det vi som bestämmer - ingen annan.

    Ta hand om dig =)

  • Catnap

    Nu har jag själv snart 3 barn, men vill bara säga att jag inte tycker att det verkar så ovanligt att nöja sig med ett barn. Jag har två kompisar som tänkt som ni och flera bekanta jag träffat i t ex lekparken som säger samma sak som ni, att det har varit jobbigt nog med ett barn.

Svar på tråden Ett barn