• Minidåren

    Dags att förbjuda hemmafruar?

    Så många trådar här på FL som handlar om hemmafruar som råkar illa ut på ett eller annat sätt. Borde inte det vara förbjudet att vara hemmafru?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dags att förbjuda hemmafruar?
  • Anonym (Nej)

    Kan inte förbjuda människors livsval. De är inskränkande på den fria vilja. Som att förbjuda folk att skaffa mer än 2 barn eller tvinga någon att skaffa barn. Men jag förstår mig inte på människor som gör ett aktivt val att vara beroende av en annan person på de sättet och samtidigt utsätter sina barn för detta.

  • Anonym (Självklart!)

    Yes of course! Vi är väl ändå ett jämställt land och inte ett land med medeltidens kvinnosyn?

  • fluu

    Självklart inte. Inte hemmamän heller. Eller halvtidsjobbande. Eller heltidsjobbande. Etc...


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Paganini

    Varför skulle det förbjudas om det är ett eget val?

  • Anonym (Wtf)
    Minidåren skrev 2020-11-12 16:20:12 följande:

    Så många trådar här på FL som handlar om hemmafruar som råkar illa ut på ett eller annat sätt. Borde inte det vara förbjudet att vara hemmafru?


    Med tanke på hur många otrevliga oskulder det finns här på FL så borde vi förbjuda oskulder.
  • Anonym (Självklart!)

    Ni som har röstat ja- 40-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.

  • Anonym (Självklart!)
    Anonym (Självklart!) skrev 2020-11-12 17:27:40 följande:

    Ni som har röstat ja- 40-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.


    Jag menade ?nej? såklart, ni som har röstat nej.
  • Anonvm

    Otroligt dåligt formulerad frågeställning.

    Vad är det som ska förbjudas? Ska människor förbjudas att vistas i sina hem 10tim varje vardag?

    Men jag gillar grundtanken att alla ska ta personligt ansvar för sin egen försörjning, inte sätta sig i beroendeställning till varken staten eller någon annan person.
    Vi behöver ta tillbaka mycket sånt resonemang i vårt samhälle.

Svar på tråden Dags att förbjuda hemmafruar?