• Jagheteralma

    Magknip v 12, orolig

    Jag har sedan imorse haft extrem magknip under bröstbenet, lite ovanför naveln. Jag blir såklart väldigt orolig och pratar med min bm som inte gav mycket till svar.

    Det som skrämmer mig är att jag började med donaxyl (vaginaltablett mot bakteriell vaginos) första tabletten inatt som jag verkligen bävat för att ta pga oro. Sen vaknar jag med detta? Enligt FASS finns magknip listat som biverkning men man börjar ju undra.

    Vågar jag fortsätta med kuren på sex dagar? Vad kan detta vara, någon som varit med om sån här magont i v 12-13?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-11-13 16:02
    Magont finns INTE listat som biverkning* ska det stå

  • Svar på tråden Magknip v 12, orolig
  • Favolosa

    Helt galet att du frågar efter medicinska råd i ett internetforum! Ring 1177 om du har sådana funderingar.

  • Solblomma30

    Jag fick vinterkräksjukan efter att ha ätit dåliga musslor i vecka 13. Hemsk magknip var främsta symptomet. Jag visste att det var musslornas fel eftersom tre av fyra som åt dem blev sjuka, så jag provtogs på MVC (norovirus). Det var ingen fara för bebisen och han är frisk som en nötkärna idag :)

    Det skulle ju kunna vara nån form av virus du har. Det är väl troligast. Speciellt eftersom magknip inte finns med som biverkning i antibiotikan. Den antibiotikan ska ju för övrigt vara ofarlig att ta som gravid så var inte orolig.

Svar på tråden Magknip v 12, orolig