• Anonym (Hanna)

    Vad får du i bostadsbidrag?

    Går i tankarna på att separera, men vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt, har csn åå 15.000 i månaden och lägenheter som jag skulle kunna få relativt fort har en hyra på typ 10.000. Har 2 barn så vill ha minst en 3a

    Ni som separerat och har låg inkomst, vad får ni i bostadsbidrag?

  • Svar på tråden Vad får du i bostadsbidrag?
  • Anonym (Abc)

    3500, med ett barn, men beräknat på lägre inkomst än dig

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Abc) skrev 2020-11-13 21:54:23 följande:

    3500, med ett barn, men beräknat på lägre inkomst än dig


    Lägre inkomst? Om ts har CSN som inkomst så är det bara bidragsdelen som räknas som inkomst när man söker bostadsbidrag.
    Anonym (Hanna) skrev 2020-11-13 21:51:37 följande:

    Går i tankarna på att separera, men vet inte hur jag ska klara mig ekonomiskt, har csn åå 15.000 i månaden och lägenheter som jag skulle kunna få relativt fort har en hyra på typ 10.000. Har 2 barn så vill ha minst en 3a

    Ni som separerat och har låg inkomst, vad får ni i bostadsbidrag?


    Gå in på försäkringskassan och kassakollen så kan du skriva in dina uppgifter och se en uppskattning på vad du skulle kunna få i bostadsbidrag. Det beror på hur många barn du har, hur stor lägenheten är, vad den kostar, din inkomst.

    Jag har 2 barn, en 3a på 65kvm, hyra 5400 kr, CSN som inkomst, jag får 4000 kr i bostadsbidrag.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Nja) skrev 2020-11-14 08:51:29 följande:

    Lägre inkomst? Om ts har CSN som inkomst så är det bara bidragsdelen som räknas som inkomst när man söker bostadsbidrag.Gå in på försäkringskassan och kassakollen så kan du skriva in dina uppgifter och se en uppskattning på vad du skulle kunna få i bostadsbidrag. Det beror på hur många barn du har, hur stor lägenheten är, vad den kostar, din inkomst.

    Jag har 2 barn, en 3a på 65kvm, hyra 5400 kr, CSN som inkomst, jag får 4000 kr i bostadsbidrag.


    Tack för svaret! I kassakollen, ska jag uppge hela csn då eller bara bidragsdelen?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Hanna) skrev 2020-11-15 18:24:02 följande:

    Tack för svaret! I kassakollen, ska jag uppge hela csn då eller bara bidragsdelen?


    Bidragsdelen :)
Svar på tråden Vad får du i bostadsbidrag?