• Kaga

    Grannar som röker?

    Hur vanligt är det att störas av grannar som röker då man bor i lägenhet?

    Kommer det in mer rök i min lägenhet om grannen som bor under röker eller en som har balkong vägg i vägg med min?

    Störs ni av grannar som röker på balkong, hur bor ni?

  • Svar på tråden Grannar som röker?
  • Anonym (Sat no to smoke)

    Cigarettrök kan även komma in via ventilationssystemet också. När jag var yngre feströkte jag ibland men nu hatar jag det och jag skulle protestera om en granne störde mig med cigg.

  • Kaga
    Anonym (Sat no to smoke) skrev 2020-11-14 00:42:15 följande:

    Cigarettrök kan även komma in via ventilationssystemet också. När jag var yngre feströkte jag ibland men nu hatar jag det och jag skulle protestera om en granne störde mig med cigg.


    jondrågjo

    Ja frågan är den om det hjälper så mycket att protestera?

    Som jag förstår det är det svårt då de boende har rätt att röka i sin lägenhet eller balkong så länge det inte finns ett rökförbud som gäller i hela huset. Men de husen är ju få. Oftast bara nybyggda.
  • Sofia2006
    I have the same troubles as you. Our neighbors downstairs smoke almost every day and night. Their schedules are reversed day and night. I have given them many opinions, such as writing letters and communicating directly, but these young people don?t care at all. They also find all kinds of excuses to refute, it is simply unreasonable, very unqualified people. Their smoking at night directly affects our sleep. The smell of smoke flows directly from their balcony to our bedroom, even if the window is closed.
    I have tried to contact the our styrelse, but the result is not ideal. I really don?t know what better way to warn these selfish people.
    If you have better suggestions, please share them.Thanks.
  • Anonym (A)

    Vi har grannar som röker på innegården, vi bor på tvåan. Kan inte påstå att det stör oss alls. 

  • Anonym (U)

    Har grannar som röker precis utanför porten till huset. Sen stänger de en porten så att röken kommer upp i hela trapphuset så att det stinker. Man ser dem inte heller när man ska ut så att man får rök på sig när man ska ut.

Svar på tråden Grannar som röker?