• Anonym (Finns)

    Bryta en affär och bli vän

    Finns det någon här som haft en affär brutit den och kunnat umgås som vänner ? Var det som innan affären ägde rum?

  • Svar på tråden Bryta en affär och bli vän
  • Anonym (Z)

    Är i samma sits och undrar samma. Har nog svårt att tro det skulle gå att återgå till som innan allt hände.

  • Anonym (Nn)

    Affär, du menar att du lever i ett förhållande och har haft någon vid sidan av?

  • Anonym (jury)

    Vissa saker här i livet är irreversibla. Man kan tex. inte återfå sin oskuld när man väl en gång har förlorat den.

    Samma princip med en otrohetsaffär, Den kan aldrig komma tillbaka till vänskapsnivå, oavsett hur mycket man än avstår från fysisk kontakt.

  • Anonym (Kvinna)

    Ingen otrohetsaffär men jag startade en relation med en vän sen 15 år tillbaka, vi trivdes ihop och hade bra sex men båda insåg efter några månader att det inte skulle leda till något seriöst. Vi bröt relationen och har fortsatt umgås som goda vänner precis som innan.

  • Anonym (Z)
    Anonym (jury) skrev 2020-11-14 09:08:34 följande:

    Vissa saker här i livet är irreversibla. Man kan tex. inte återfå sin oskuld när man väl en gång har förlorat den.

    Samma princip med en otrohetsaffär, Den kan aldrig komma tillbaka till vänskapsnivå, oavsett hur mycket man än avstår från fysisk kontakt.


    Fast varför inte? Jag tror nog att känslorna som är inblandade bestämmer huruvida det går. Tänker att x kan ju ofta va vänner när känslorna från bådas sida dött. Så jag tror väl egentligen att har det bara varit sex går det att återgå till vänskap, men så länge någon har känslor för den andra kommer det inte gå.
  • Fjäril kär

    Jag gjorde det. Var älskarinna till en gift man i många år och vår historia började ju med vänskap och vi har under åren fortsatt umgås i vår bekantskapskrets och det var ingen skillnad när vi bröt upp. Nu flera år senare är han fortfarande en nära vän och vi umgås gärna. Ja det gjorde ohyggligt ont i början när vi inte längre var ihop, det var skitjobbigt att träffas men då vi ändå har olika uppdrag tillsammans var det bara att bita ihop och gilla läget.

  • Anonym (jury)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-14 09:25:39 följande:
    Fast varför inte? Jag tror nog att känslorna som är inblandade bestämmer huruvida det går. Tänker att x kan ju ofta va vänner när känslorna från bådas sida dött. Så jag tror väl egentligen att har det bara varit sex går det att återgå till vänskap, men så länge någon har känslor för den andra kommer det inte gå.
    Därför att en otrohetsaffär aldrig har varit ett vanligt förhållande där känslorna utvecklats över tid, när två människor lärt att känna varandra utan förhindringar. När TS kallar det affär går jag ut från att det har varit med både känslor och sex. Dessa känslor, genom förhindringarna som en förbjuden affär innebär, varit innestängda i en bubbla och har därför inte kunna avta naturligt för att till sist övergå i vänskap.

    Den önskan om en framtida bara-vara-vänner relation liknar därför bara en ursäkt för att kunna fortsätta en affär som man vet att man borde avsluta helt.
  • Mimosa86

    Beror väl på vilka känslor som finns med i bilden?

    Jag bröt en tidigare kk relation då han hade djupa känslor för mig och inte mådde bra av det hela. Vi sa att vi skulle fortsätta som vänner men jag drog mig undan för att inte sabba något när han träffade andra tjejer.

    Ibland går det helt enkelt inte. Vilket gör ont när man tycker mycket om någon.

  • Anonym (bortom sex)

    Hade en affär för några år sedan med en man som jag var extremt attraherad av både fysiskt och mentalt. Vi var inte ämnade att ha en kärleksrelation pga olika anledningar men hittade varandra i en tid i livet där vi kunde ge varandra mycket stöd och glädje.

    Jag hade gärna velat vara vän och ha kvar honom i mitt liv men tror tyvärr inte det hade fungerat pga den starka attraktionen. Skulle med stor stor säkerhet få känslor för honom igen om vi började träffas. Jag tror därför att man kan bli vän med sina ex först när man kommit över varandra.

    Så länge en av er har starka känslor funkar det inte eller om en vill ha sex och den andra inte kan tänka sig detta. Men ibland inser man ganska snabbt att man skulle funka bättre som vänner och då kan det ju bli bra.

  • Anonym (Finns)
    Fjäril kär skrev 2020-11-14 09:28:02 följande:

    Jag gjorde det. Var älskarinna till en gift man i många år och vår historia började ju med vänskap och vi har under åren fortsatt umgås i vår bekantskapskrets och det var ingen skillnad när vi bröt upp. Nu flera år senare är han fortfarande en nära vän och vi umgås gärna. Ja det gjorde ohyggligt ont i början när vi inte längre var ihop, det var skitjobbigt att träffas men då vi ändå har olika uppdrag tillsammans var det bara att bita ihop och gilla läget.


    Hsde ni aldrig en paus?

    Frun vet el?

    Det blev ingen ny älskarinna då?
  • Fjäril kär
    Anonym (Finns) skrev 2020-11-14 16:19:45 följande:

    Hsde ni aldrig en paus?

    Frun vet el?

    Det blev ingen ny älskarinna då?


    Nej det fanns ingen paus. Vi nådde en punkt där vi valde att bryta upp, det fanns inget annat alternativ. Ja hans fru visste om det. Jag blev hans sista äventyr då han vid vårt uppbrott var 63 år gammal
  • Anonym (Finns)
    Fjäril kär skrev 2020-11-14 16:50:28 följande:

    Nej det fanns ingen paus. Vi nådde en punkt där vi valde att bryta upp, det fanns inget annat alternativ. Ja hans fru visste om det. Jag blev hans sista äventyr då han vid vårt uppbrott var 63 år gammal


    Hur länge pågick er affär?

    Visste hon om tidigare affärer?

    Hur är din och hennes relation nu ?
  • Anonym (Finns)
    Fjäril kär skrev 2020-11-14 16:50:28 följande:

    Nej det fanns ingen paus. Vi nådde en punkt där vi valde att bryta upp, det fanns inget annat alternativ. Ja hans fru visste om det. Jag blev hans sista äventyr då han vid vårt uppbrott var 63 år gammal


    Hur länge pågick er affär?

    Visste hon om tidigare affärer?

    Hur är din och hennes relation nu ?
  • Anonym (Finns)
    Fjäril kär skrev 2020-11-14 16:50:28 följande:

    Nej det fanns ingen paus. Vi nådde en punkt där vi valde att bryta upp, det fanns inget annat alternativ. Ja hans fru visste om det. Jag blev hans sista äventyr då han vid vårt uppbrott var 63 år gammal


    Hur länge pågick er affär?

    Visste hon om tidigare affärer?

    Hur är din och hennes relation nu ?
  • Fjäril kär
    Anonym (Finns) skrev 2020-11-14 20:47:05 följande:

    Hur länge pågick er affär?

    Visste hon om tidigare affärer?

    Hur är din och hennes relation nu ?


    Vi hade en affär i 5 år. Och ja hon har vetat om hans tidigare otroheter. Min relation med henne är fortfarande vänskaplig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Finns) skrev 2020-11-14 09:00:30 följande:

    Finns det någon här som haft en affär brutit den och kunnat umgås som vänner ? Var det som innan affären ägde rum?


    Ni kan säkert klura ut något och skulle ni falla tillbaka så vafan gör det, bara några knull till gör ju varken till eller från.

    Era partners och era barn kommer ni däremot aldrig kunna vara vänner med igen när eran "affär" kommer fram 
  • Snucke

    Absolut det har jag gjort och vi är vänner så det är möjligt. Kan vara svårare så klart om någon har utvecklat djupare känslor.

  • Anonym (Finns)
    Snucke skrev 2020-11-18 16:46:45 följande:

    Absolut det har jag gjort och vi är vänner så det är möjligt. Kan vara svårare så klart om någon har utvecklat djupare känslor.


    Hade ni en paus först ?
Svar på tråden Bryta en affär och bli vän