• Sat 14 Nov 2020 09:25
    892 visningar
    11 svar
    11
    892

    Ljusrosa flytning vecka 5+0

    Hejsan

    Förstår såklart att ingen här kommer kunna säga vad detta är men skriver mest för att kanske få känna lite lugn.

    I maj i år fick jag missfall, sedan i juli så fick jag utomkveds så pga min historia är jag inte lugn för fem öre.

    Fick reda på att jag var gravid för ca en vecka sedan, har känt mig hur lugn som helst för tänker att jag ändå inte kan göra något åt om det skulle hända nåt.

    Fram tills igårkväll såklart, fick en ljusrosa flytning när jag torkade mig. Idag ingenting...

    Har haft ömma bröst men det slutade för någon dag sen och har istället gått över till ömma bröstvårtor. Detta gör mig så jäääääkla nervös.

    Ska på ultraljud på torsdag i nästa vecka. Men just nu känns det som en evighet dit.

    Snälla, är det någon som varit med om liknande där det faktiskt gått bra?

    Är det normalt att brösten slutar ömma? Eller ska jag ställa in mig på ett missfall till?

    /uppgiven :(

  • Svar på tråden Ljusrosa flytning vecka 5+0
  • Sat 14 Nov 2020 09:30
    #1

    Jag hade småblödningar från v 13-22. Nu är jag i v 34 o har varit lugnt sedan dess. Tappa inte hoppet

  • Sat 14 Nov 2020 09:39
    #2
    Mimmiimimmii skrev 2020-11-14 09:30:15 följande:

    Jag hade småblödningar från v 13-22. Nu är jag i v 34 o har varit lugnt sedan dess. Tappa inte hoppet


    Tack!

    Vet du möjligtvis om hur det är med symtom, är det normalt att det kommer och går?
  • Sat 14 Nov 2020 12:44
    #3

    Absolut det kommer o går o så tidigt som du är i då hade jag knappt några symtom. Kom först v 9

  • Sat 14 Nov 2020 12:45
    #4

    Har det kommit mer sedan? Jag var liggandes de dagar jag blödde o det tror jag hjälpte mig. Försök att vila om du kan

  • Sat 14 Nov 2020 13:21
    #5
    Mimmiimimmii skrev 2020-11-14 12:45:42 följande:

    Har det kommit mer sedan? Jag var liggandes de dagar jag blödde o det tror jag hjälpte mig. Försök att vila om du kan


    Tack för att du lugnar mig lite.

    Nej det har inte kommit något alls. Jag får nog bara försöka intala mig själv att det är en bebis jag väntar och inte ett missfall. Men efter det jag varit med om så överanalyserar jag ALLT.
  • Sat 14 Nov 2020 14:24
    #6

    Har varit orolig i 8 månader nu så vet hur det är. Ta det lugnt o läs inga trådar om blödningar. Finns bara skräck exempel på familjeliv känns det som. Lycka till, hade precis som du ljusrosa flytningar o har det inte kommer mer så är det ingen fara.

  • Sun 15 Nov 2020 14:23
    #7

    Fick en ljusrosa flytning till idag efter ett toabesök (nr 2). Hoppas verkligen att det är för att jag ?tog i? eller så.

    Orkar verkligen inte gå igenom ett missfall till.

  • Sun 15 Nov 2020 15:33
    #8

    Jag hade ju så i flera månader har plus en riktig blödning. Ätit tabletter för blödning hela grav till nu. Man måste ju gå på toa huvudsaken är att du inte anstränger dig som träning mm. Jag håller tummarna vet hur psykande det är mani öl gå på toa hela tiden o hålla koll????

  • Sun 15 Nov 2020 16:02
    #9

    Alltså ja, jag hoppas bara att få känna ett lugn någon gång. Men det kommer väl.

    Tog ett test till idag, och det har ökat väldigt mycket sen igår. Nu går det nog inte att få ett starkare test. Så jag antar att jag får försöka lugna mig ett tag iaf, haha..

  • Sun 15 Nov 2020 19:01
    #10

    Jag förstår hur du känner, jag har själv haft 4 MF/MA mellan första och andra barnet. Men jag kan också lugna dig med att jag har haft ljusrosa flytningar med alla mina 3 barn i v 5-6. Men alltså bara lite och bara nån eller några dagar. Läskigt. Då jag fått missfall har det kommit bruna flytningar eller mycket mer blod än vara lite rosa. Eller inget alls förräns missfallet varit ett faktum. Så för mig betyder lite rosa en dag eller två en frisk graviditet, hoppas det är så för dig också

  • Sun 15 Nov 2020 19:21
    #11

    Tack för ditt svar!

    Ja, både mitt missfall och utomkveds började med bruna flytningar. Jag fick lite bruna flytningar innan idag efter det rosa, försöker tänka att det är det gamla eller så.

    Jag hoppas också att allt går bra och att det går i raketfart till torsdag, haha!

Svar på tråden Ljusrosa flytning vecka 5+0