• Tredtopp

    Dött foster på RUL

    Va igår på ul igår(18+4) visade sig att vår bebis inte levde. Ja ni kan ju tänka er den förtvivlan.

    13+4 va tydligen fostret i när det dog. Läkaren sa att jag knappt hade nåt fostervatten. Fast än jag inte har läckt....

    Jag har 2 snitt bakom mig. Kan detta ha gjort nåt dåligt för graviditeten? Sammanväxningar funderar jag på...

    Någon som varit med om detta? Jag har fått remiss men vet inte vad som kommer hända nu...skrapas man eller ska jag krysta ut den lilla?

    Önskar pepp och tips hur ni gick vidare? Skaffade ni fler barn efter detta? Hur snabbt? Gick den graviditeten bra?

    Kan knappt tänka så ursäkta om detta är lite rörigt...

  • Svar på tråden Dött foster på RUL
  • Anonym (L)

    Beklagar verkligen.

    Ja du kommer få föda ut fostret. Ta hand om dig/er.

  • Anonym (S)

    Jag tror inte att dina tidigare snitt har haft den här inverkan, varken att fostret dött eller att du inte hade så mycket vatten. Fostret kan tyvärr ha påverkats negativt av den lilla mängden vatten. Här kan du läsa om "För lite fostervatten": www.babyhjalp.se/fostervatten/

    Du är så långt gången att du måste krysta ut fostret, du kommer att göra detta på sjukhus. Du kommer så klart få smärtstillande.

    Ta hand om dig och er. Så snart din ägglossning kommer igång har ni nya chanser.

  • MeandHim

    Tråkigt att höra TS. Du får som de tidigare svaren krysta ut bebisen men kan få Mkt mer smärtstillande än vid en vanlig förlossning. Värkarna kommer inte vara mindre för att bebisen är mindre. Jag fick föda ut mina tvillingar i v 20. Blev gravid ca 3 månader senare igen.

    Har nog inget med tidigare snitt att göra. Kram till dig!

  • MeandHim

    Tråkigt att höra TS. Du får som de tidigare svaren krysta ut bebisen men kan få Mkt mer smärtstillande än vid en vanlig förlossning. Värkarna kommer inte vara mindre för att bebisen är mindre. Jag fick föda ut mina tvillingar i v 20. Blev gravid ca 3 månader senare igen.

    Har nog inget med tidigare snitt att göra. Kram till dig!

  • viseversa

    Beklagar verkligen ts vilken hemsk upptäkt. Berättade dom inte för dig vad som väntade nu? Dåligt av dom tycker jag.  Tror kanske du får bestämma själv hur du vill göra nu om du vill skrapas eller genomgå en "förlossning" 

  • 85anna

    Usch, jag beklagar verkligen!

    Jag var med om liknande i våras, fick veta på RUL att vår bebis hjärta slutat slå någon vecka tidigare. (Jag råkade ut för en del komplikationer, men inte på grund av det, utan pga att min moderkaka vuxit sig in i livmodern, vid mitt KS-ärr. Att bebisen inte klarade sig hade inte med det att göra, men det var jäkligt tufft. Riskerade att förlora hela livmodern.)

    Du kommer med allra största säkerhet få föda ut bebisen. Jag tror att man bara gör skrapning fram till v 11-12 nånting?

    ?Fördelen? är väl att man kan få precis hur mycket smärtstillning man vill. Jag fick morfin intravenöst flera gånger.

    Igen, jag beklagar verkligen. Så jäkla orättvist och sorgligt. All kärlek!

  • Tredtopp

    Tack alla! Ja just nu känns allt piss! Hoppas verkligen jag kan få en undersökning och de kan kolla ev sammanväxningar.

    Jag får ju inte föda naturligt eftersom jag gjort två snitt. Men jag får föda ut denna då?

    Beklagar alla era förluster

  • Tredtopp
    MeandHim skrev 2020-11-14 17:17:34 följande:

    Tråkigt att höra TS. Du får som de tidigare svaren krysta ut bebisen men kan få Mkt mer smärtstillande än vid en vanlig förlossning. Värkarna kommer inte vara mindre för att bebisen är mindre. Jag fick föda ut mina tvillingar i v 20. Blev gravid ca 3 månader senare igen.

    Har nog inget med tidigare snitt att göra. Kram till dig!


    Beklagar :(

    Hur länge blödde du efter detta? Blöder man lika länge som efter en vanlig förlossning?
  • 85anna
    Tredtopp skrev 2020-11-14 18:58:33 följande:

    Tack alla! Ja just nu känns allt piss! Hoppas verkligen jag kan få en undersökning och de kan kolla ev sammanväxningar.

    Jag får ju inte föda naturligt eftersom jag gjort två snitt. Men jag får föda ut denna då?

    Beklagar alla era förluster


    Det här att moderkakan vuxit fast är väldigt ovanligt, och det skulle de ha sett på ultraljudet, så det behöver du nog inte vara orolig för.

    Risken finns nog att du måste föda ändå, eftersom man inte krystar lika intensivt som vid en fullgången graviditet. Men jag kan inte svära på det.
  • Anonym (S)
    Tredtopp skrev 2020-11-14 18:58:33 följande:

    Tack alla! Ja just nu känns allt piss! Hoppas verkligen jag kan få en undersökning och de kan kolla ev sammanväxningar.

    Jag får ju inte föda naturligt eftersom jag gjort två snitt. Men jag får föda ut denna då?

    Beklagar alla era förluster


    Varför skulle du inte få det, har de alltså sagt det till dig? Annars tror jag inte det är standard om det inte finns anledning.
Svar på tråden Dött foster på RUL