• Sat 14 Nov 2020 16:45
    789 visningar
    2 svar
    2
    789

    Kan man hitta tillbaka till varandra efter uppbrott

    Hej!

    Behöver hjälp. Jag har svikt min partners tillit till mig. Vi har varit tillsammans i några månader och förra veckan gjorde jag slut. Jag gjorde slut i en situation där orostankarna tog över och blev för stora. Jag är rädd för att bli lämnad, extremt rädd. Jag ångrar mitt beslut; det var ett misstag. Ett extremt stort misstag. Jag greps av panik. Jag är villig att göra allt för att han ska ge mig en chans. Jag har även tagit kontakt med en kurator som ska hjälpa mig med min rädsla för att bli lämnad. Vill aldrig upprepa ett sådant misstag.

    Nu till frågan; min partner säger att hans tillit till mig är noll. Att jag har krossat våra gemensamma drömmar och att jag kommer att upprepa mitt beteende pga mina rädslor. Jag förstår hans reaktion och hans känslor. Jag har bett om ursäkt, tagit på mig ansvaret och berättat att jag gjorde ett misstag. Han har sagt att han vill att jag ska föreslå en väg framåt eftersom ett sådant förslag kanske kan väcka något hopp i honom eller intresse till att försöka lösa situationen.

    Kan man bygga upp tillit igen? Om ja, hur gör man. Hur ska en sådan vägen framåt se ut?

    Jag är otroligt tacksam för svar. Tack.

  • Svar på tråden Kan man hitta tillbaka till varandra efter uppbrott
  • Livan9­1
    Sat 14 Nov 2020 17:12
    #1

    Jag tror inte man kan få tillbaka de man hade om man en gång gjort slut , då jag själv ha gjort slut med min kille flera gånger pga rädsla av olika slag men för varje gång blir de vara värre och värre , blir svårt att lita på varandra

  • Sat 14 Nov 2020 19:53
    #2
    +1

    Tillit är något som visas i handling och med tidens gång. Man kan inte tvinga någon att lita på en.

    Om han ska kunna lita på dig igen krävs det ju att du kan visa honom att du kan hantera de känslor som skapar paniken i dig som gjorde att du lämnade honom. Kanske genom att gå i terapi under längre tid och får hjälpmedel att fixa trängda situationer.

    Det han är rädd för är ju att ni nånstans i framtiden hamnar i bråk/tjafs som du inte kan hantera och istället sviker honom och drar varje gång det blir jobbigt för dig.

    Det spelar alltså ingen roll hur mycket du ångrar dig och ber om ursäkt, det handlar om att du måste göra jobbet så detta aldrig mer händer

Svar på tråden Kan man hitta tillbaka till varandra efter uppbrott