• Anonym (Sorgsen)

Abort rester kvar HJÄLP

Hej, jag gjorde för ca en och en halv månad sedan en medicinsk abort och var då i vecka 9. (Blev gravid trots skydd)
    Ville egentligen inte genomföra aborten alls då jag och sambon LÄNGTAR efter ett barn. Men detta skitvirus har gjort att vi suttit helt utan pengar(blev arbetslösa) och har utan att överdriva fått leva på kålsopppa och snabbmakaroner senaste månaderna.
    Vi vill inte att vårt barn ska växa upp i sånna föhållanden och därför valde vi den otroligt tuffa vägen...

Nu är det så att jag fortfarande testar positivt och var därför hos gyn igår där jag fick veta att det finns rester kvar. Trots att jag fick ca 8 tabletter cytotec på sjukhuset när jag gjorde aborten...
    Dom ville skicka hem mig med cytotec igen så att jag kunde göra ett nytt försök hemma under helgen, men jag klarar inte av en gång till. Jag svimmade, spydde och var tvungen att läggas på dropp under aborten, var även såpass dålig att läkare fick kallas dit akut och han DROG UT delar från min livmoder med någon lång, vass tång vilket gjorde så fruktansvärt ont.
    Så barnmorskan sa att jag ska få en ny tid om två veckor istället för att se om kroppen lyckats ta hand om det själv.

Jag undrar därför om det finns något som kan hjälpa kroppen få ut resterna på travet?
    Har läst om tex hallonbladste och ananas?

Har gjort en medicinsk abort innan denna(när jag var ung och slarvig) där det också var rester kvar och fick då göra en skrapning. Men har läst att skrapning kan förstöra livmoderslemhinnan och om man gör det flera gånger så finns det en risk för att man blir steril. Så nu är jag desperat efter en lösning.

Jag är SÅ rädd för att inte kunna bli gravid igen, att gå runt med rester som kan bli infektion känns inte kul heller :'(

Jag är helt förstörd, varje positivt test har vart som ett slag i magen när man vet att det inte finns någon liten därinne i magen. Vill bara få detta överstökat för det gör så ont...

• Svar på tråden Abort rester kvar HJÄLP
  • Anonym (Svar på tal)

Det enda du ska göra nu är att följa sjukvårdens råd. Oavsett örter så är det inte säkert att allt kommer ut, du måste i vilket fall ta deras tabletter. Det kan leda till infektioner och annat otrevligt om något går ännu mer fel.

• Anonym (Sorgsen)

Det kommer jag självklart göra, men som sagt har jag nu två veckor på mig att se om kroppen kan lösa det på egenhand så tänkte bara om det finns något som kan hjälpa liiite. Men har det inte det så kommer jag absolut ta tabletterna ändå. Tack

Svar på tråden Abort rester kvar HJÄLP