• Anonym (Saknar mentholciggen)

Smakkort till cigg

Jag är rökare och har alltid rökt mentholcigg. De har ju inte fått säljas sedan i maj och jag saknar dom.

Har någon här testat såna där smakkort (t ex Frizc) som säljs? Funkar dom? Säljs de bara över nätet?

OBS! Den här tråden handlar inte om att det är bättre att sluta röka, rökningens faror osv. Den vänder sig till er som vet något om möjligheten att kunna röka cigg med mentholsmak.

• Svar på tråden Smakkort till cigg
  • Anonym (ace)

Är det inte enklare att stoppa en vics blå i munnen när du röker?

• Häegertz

Jag hade nog provat en vejp om jag var du. Finns gott om fantastiska mintvarianter, om man inte vill ha jordgubbsvaniljpäronkladdkaka.

Skaffade min första vejp för lite mer än två år sedan, och har inte tagit en cigg sen dess. Ok ok, jag har feströkt en gång eller två men vejpen funkar till 100% i vardagen.

• Anonym (Menthol)

Använde dem första tiden medan jag vänjde mig vid annat än grönt. De fungerar skapligt men ciggen tappar smak efter väldigt kort tid, ca 24h så om man inte är storrökare hinner man inte röka mer än några med mentholsmak.

Tanken var god men det fungerar mindre bra i praktiken. Det smakar inte alls som vanlig mentholcigg så jag tyckte det mest blev en onödig utgift. Fördelen är att man röker mindre nu när ciggen smakar så illa

• Anonym (Saknar mentholciggen)
    Anonym (Menthol) skrev 2020-11-16 12:45:14 följande:

Använde dem första tiden medan jag vänjde mig vid annat än grönt. De fungerar skapligt men ciggen tappar smak efter väldigt kort tid, ca 24h så om man inte är storrökare hinner man inte röka mer än några med mentholsmak.

Tanken var god men det fungerar mindre bra i praktiken. Det smakar inte alls som vanlig mentholcigg så jag tyckte det mest blev en onödig utgift. Fördelen är att man röker mindre nu när ciggen smakar så illa

Tack snälla för ett bra svar. Det kanske bara är att acceptera att mentholciggen tillhör en svunnen tid i mitt liv som rökare.
Svar på tråden Smakkort till cigg