• Xmion

    Köpa vagn tråd!

    Så alla gravida eller nyförlösta där ute som sitter och planerar! Vad har ni tänkt köpa för vagn? :D Och varför?

    Hade varit kul att spåna lite idéer mellan varandra!

    Själv kommer vi nog köpa en Bugaboo Donkey3 (syskonvagn). Trots att vi bara väntar en bebis och det är våran första. Blä vad dyr den är dock.

    Jo varför?

    - Min man är väldigt bredaxlad och bugaboon har bredare handtag vilket gör så han slipper gå o putta vagnen som en T-rex.

    - Mer förvaring då man kan ha en större förvaringsdel bredvid sitt/liggdelen istället för en syskondel. Slipper man ha lika mycket väskor och dylikt med sig.

    - Snygg och praktisk

  • Svar på tråden Köpa vagn tråd!
  • fjanten

    Har haft några olika vagnar sedan första kom för snart 5 år sedan. Till honom köpte vi en brio smile - älskar den! Så kom syskon och vi köpte en syskonvagn. Blev en begagnat babytravel dublin, den användes exakt 1 gång, för andra barnet var vagnvägrare i 1 år... Så det blev att jag bar henne i sele och hade förstfödda i brio smilen. Sedan tog lillasyster över brio smilen när hon var ca 1 år, och förstfödde gick eller åkte ståbräda.

    Har haft en syskonsulky till dem också. Hade den i bilen och användes då och då tills de var ca 2 år och 3 år. Tyckte bra om den! Var från märket joie.

    Barn 3 föddes när storasyskonen var nästan 4 år och 3 år. Han tog över smilen. Det jag gillar med den är att den är hög, upplever den som rymlig för mina långa barn, ICKE-ergonomisk sittdel ("ergonomiska" sittdelar är ju djävulens påfund...), väldigt lång suflett på sittdelen, stor och rymlig varukorg, mycket reflexer, liten ihopfälld. Underbar

    Väntar barn nr 4 nu, och jag hoppas att hon blir en vagnåkare - för vi har skaffat en emmaljunga double viking. Avskyr bugaboos vagnar, men denna kändes riktigt stabil och bra! Hoppas den får bli använd

  • Xmion
    fjanten skrev 2020-11-15 20:06:08 följande:

    Har haft några olika vagnar sedan första kom för snart 5 år sedan. Till honom köpte vi en brio smile - älskar den! Så kom syskon och vi köpte en syskonvagn. Blev en begagnat babytravel dublin, den användes exakt 1 gång,

    Barn 3 föddes när storasyskonen var nästan 4 år och 3 år. Han tog över smilen. Det jag gillar med den är att den är hög, upplever den som rymlig för mina långa barn, ICKE-ergonomisk sittdel ("ergonomiska" sittdelar är ju djävulens påfund...), väldigt lång suflett på sittdelen, stor och rymlig varukorg, mycket reflexer, liten ihopfälld. Underbar

    Väntar barn nr 4 nu, och jag hoppas att hon blir en vagnåkare - för vi har skaffat en emmaljunga double viking. Avskyr bugaboos vagnar, men denna kändes riktigt stabil och bra! Hoppas den får bli använd


    Vad kul att ha provat lite olika! Hoppas ni gillar nya vagnen. Men måste bara fråga, varför hatar du bugaboo? :D Har bara hört positivt om dem och har provkört ett par själv och gillt dem!
  • fjanten
    Xmion skrev 2020-11-15 20:19:23 följande:

    Vad kul att ha provat lite olika! Hoppas ni gillar nya vagnen. Men måste bara fråga, varför hatar du bugaboo? :D Har bara hört positivt om dem och har provkört ett par själv och gillt dem!


    Jag har tvärtom mest hört negativt om dem från folk som haft, och tycker själv de känns rätt "rangliga och tygiga". Inte alls min typ av vagn Enda smidiga är väl att kunna göra om donkeyn till singelvagn - men då känner jag att den fortfarande är rätt bred som singelvagn, och vi har ju ändå redan kvar singelvagn så den funktionen är som onödig här...
  • Anonym (Brumbrum)

    Jag har haft Emmaljunga, brio och mountain buggy (syskonvagn). Nu siktar jag in mig på bugaboo alt en Emmaljunga nxt90 tror jag den heter. Viktigt för mig är att sitt och liggvagn är relativt högt upp. Fyra stora hjul där framhjulen är svängbara. Barnet ska kunna vara vänd mot mig så länge jag vill. Lång suflett.

    Kommer inte köpa nytt utan letar fina begagnat! Jag går mkt promenader så lite rejäl måste den vara.

  • Johan70

    Emmaljunga Viking, för den är liten till måtten så att den går in i hissen där vi bor (som inte är så stor). Samtidigt är vagnen snygg och har bra kvalitet.

Svar på tråden Köpa vagn tråd!